Hej,

Som rubriken lyder; vad skulle ni använda för att fylla igen djupa skruvhål i fasadpanelen? Jag blev rekommenderad den här fogen på det lokala byggvaruhuset, men jag vill veta om det finns andra åsikter. Är det fog som gäller eller kan man tänka sig någon filler eller rent av kemiskt trä? Självklart ska det vara både hållbart och snyggt!

https://www.bostik.com/sweden/sv/ca...emea/sweden/product-h760-seal-n-flex-pro-sea/
 
Själv har jag använt fönsterkit på tub... bra framför allt om det målas en vända efteråt.

Är det många hål?
 
Mazen Mazen skrev:
Själv har jag använt fönsterkit på tub... bra framför allt om det målas en vända efteråt.

Är det många hål?
Samtliga på fasaden. Firman som satte upp panelen gjorde ett mycket dåligt jobb.

För nu är min tanke att bara måla själva hålen. Men om 0-3 år ska vi måla allt för de gjorde bara 1 strykning med täckfärg.

Fler åsikter? Är fönsterkit att föredra framför fog?
 
Jag återanvände panel och fyllde gamla spikhål med PlasticPadding Elastic, det har varit bra i över 30 år, men det är iofs på en norrvägg.
 
K Kurtivan skrev:
Jag återanvände panel och fyllde gamla spikhål med PlasticPadding Elastic, det har varit bra i över 30 år, men det är iofs på en norrvägg.
Hmm… Det verkar som att man kan göra på många olika sätt. Det skulle vara intressant att veta för- och nackdelar med de olika fyllnadsvarianterna.

En dum fråga kanske. Men om det som i mitt fall är skruv som har använts, finns det någon vits med att göra skruven ”tillgänglig” genom att bara lägga fog? Jag tänker om någon bräda i framtiden skulle behöva tas bort? Bänds brädorna bort även om det är skruvat?
 
  • Gilla
Garwin82 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.