En liten fundering nu i elprisgalenskaperna om BH kunde sätta samman en liknande lista med elpriser från olika leverantörer så man kan jämföra och se vilka som ligger bättre till, liknande den för bolån?

De som har fastpris kanske inte är lika intressant, om någon lycklig en sitter med ett fastpris på fem år från 2018 får vi ju andr inte så mycket glädje av det så man kunde ju börja från nu kanske...

Jag har två elbolag så kan redovisa mina siffror för februari (Stockholm, priser inkl. elcert, exkl. moms):

Tibber, rörligt 73,50 kr/kWh, månadsavgift 31,20 kr

Jämtkraft förbrukning, rörligt 74,05 kr/kWh, månadsavgift 0 kr
Jämtkraft produktion, rörligt 108,57 kr/kWh, månadsavgift 0 kr
 
C
Sådana listor finns ju redan på t.ex. elpriskollen.se (dock inte historiska priser, utan endast föregående månad, tyvärr), så jag kan tycka att det vore mer intressant om "alla" gick in där och kollade att uppgifterna verkligen stämmer med vad som faktureras.

Tibber, är inte det timdebitering? Svårt att jämföra då...
 
C cpalm skrev:
Sådana listor finns ju redan på t.ex. elpriskollen.se (dock inte historiska priser, utan endast föregående månad, tyvärr), så jag kan tycka att det vore mer intressant om "alla" gick in där och kollade att uppgifterna verkligen stämmer med vad som faktureras.

Tibber, är inte det timdebitering? Svårt att jämföra då...
Förvisso finns ju redan jämförelser men t.ex. produktion hittar man inte...

Tibber ger ett "medeltal" för månaden på fakturan, det är väl så alla "rörliga" fungerar?
 
C
anders07 anders07 skrev:
Förvisso finns ju redan jämförelser men t.ex. produktion hittar man inte...
Du menar elnätsfakturan?

Tibber ger ett "medeltal" för månaden på fakturan, det är väl så alla "rörliga" fungerar?
Jo, skillnaden är ju att vid timdebitering blir "medeltalet" individuellt och går inte att jämföra, men med ett vanligt rörligt avtal betalar alla elhandlarens kunder samma "medelpris".
 
C cpalm skrev:
Du menar elnätsfakturan?


Jo, skillnaden är ju att vid timdebitering blir "medeltalet" individuellt och går inte att jämföra, men med ett vanligt rörligt avtal betalar alla elhandlarens kunder samma "medelpris".
Ja, just det ja... inte så smart då nej... jag tycker vi struntar i det här hördu!!!
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.