Hiss eller diss på denna eldragning?

  • Antal röster
    161
  • Omröstningen stängd .
Hiss eller diss på denna elkabeldragning i fasadmonterat uterum? Ca 2,5 m kabel ner till vägguttag. Jag tycker man (självklart) borde lagt kabeln mellan brädorna, dels för att dölja kabeln och dels för att man ska kunna använda väggen för att t ex montera hyllor. Men det tycker inte elektrikerfirman. Det handlar om 2st kablar om ca 5 m totalt.
Rörligt arvode från början.
Edit: det var ej på förhand bestämt var/hur kabeln skulle dras.
 
  • Elkabeldragning längs en vit fasad med kablar fastsatta utanpå väggbrädorna, nära ett fönster och en hylla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Rakt och snyggt, men ja hade nog också spikat i underbrädan för att den ska synas/störa minimalt. Men pratade ni om det innan installation?
 
  • Gilla
klaskarlsson och 7 till
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Rakt och snyggt, men ja hade nog också spikat i underbrädan för att den ska synas/störa minimalt. Men pratade ni om det innan installation?
Nej, jag fick inte frågan. Det är inte alltid man tänker på allt som kund/konsument. Som professionell aktör nämner man väl olika alternativ?
 
  • Gilla
Öckeröhus och 6 till
  • Laddar…
Ja jag skulle nog ställt frågan..
 
  • Gilla
Beida och 3 till
  • Laddar…
Jag dissade, men nu ser vi inte hur övergången är uppåt. Kanske blir svårt att få till en böj eller liknande om underbrädan används?
 
  • Gilla
EvertL och 5 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag dissade, men nu ser vi inte hur övergången är uppåt. Kanske blir svårt att få till en böj eller liknande om underbrädan används?
Kanske även blir sämre nertill? Enklare att montera uttaget på yttre brädan med kabeln in genom urtag. (Dissade också)
 
  • Gilla
Öckeröhus och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Jag dissade, men nu ser vi inte hur övergången är uppåt. Kanske blir svårt att få till en böj eller liknande om underbrädan används?
Bifogar bild på båda sidor. Den andra, som de ändrat, är vi inte överens om vem som ska betala…
 
  • Kablage längs en vägg med hörn, där kablar är klamrade över lister och genom en plastkanal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elledningar monterade på en vit vägg med en eldosa, kopplingen ser nyligen ändrad ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
cdx873v och 1 till
  • Laddar…
Så liten insats är inte värt att bråka om, be dom ändra den och betala ändringen och dra lärdom av den billiga läxan. Med lite röta ändrar dom det gratis.
 
  • Gilla
oshu och 4 till
  • Laddar…
Redan hunnit måla om du inte är nöjd?
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Kanske även blir sämre nertill? Enklare att montera uttaget på yttre brädan med kabeln in genom urtag. (Dissade också)
Javisst är det enklare. Ju enklare desto bättre?
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Så liten insats är inte värt att bråka om, be dom ändra den och betala ändringen och dra lärdom av den billiga läxan. Med lite röta ändrar dom det gratis.
Jag tycker att jag har ju betalt en gång redan, och tycker de ska lära sig läxan…
 
Redigerat:
  • Gilla
krzysgro och 2 till
  • Laddar…
K _Fredrik_ skrev:
Redan hunnit måla om du inte är nöjd?
Ja, det var stressigt innan jul :)
Trodde jag skulle förlika mig med elkabeln men icke…
 
Om det inte var bestämt innan hur det skulle se ut, eller att kabeln skulle ligga på underbrädan, utan installatören fick fria händer, så tycker jag att du borde stå för ändringen eftersom det är ju ingenting som gjorts fel egentligen.
 
  • Gilla
Öckeröhus och 21 till
  • Laddar…
S SH68 skrev:
Jag tycker att jag har ju betalt en gång redan…
Du kanske kan ändra själv? Det är ju ett litet jobb och när man ser jur det ser ut helt i onödan har du nog lite att hämta hos de som gjort det.

Det är samtidigt konstigt med fler och fler trådar av denna typen där svaren ofta är att man får skylla sig själv eller på udda sätt skulle detaljstyrt för att slippa taffligheter. Andra utfallet är att Tödde ska slippa undan och TS ska betala Mödde för åtgärd med lika osäkert resultat.
 
  • Gilla
Fiskarens_son och 4 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Du kanske kan ändra själv? Det är ju ett litet jobb och när man ser jur det ser ut helt i onödan har du nog lite att hämta hos de som gjort det.

Det är samtidigt konstigt med fler och fler trådar av denna typen där svaren ofta är att man får skylla sig själv eller på udda sätt skulle detaljstyrt för att slippa taffligheter. Andra utfallet är att Tödde ska slippa undan och TS ska betala Mödde för åtgärd med lika osäkert resultat.
Det är ett litet jobb men jag vill inte leka elektriker…
 
  • Gilla
  • Älska
krzysgro och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.