Vi har en fint gammalt torp på tomten som vi funderar på att renovera för att kunna hyra ut som året runt-boende. Den är redan vinterisolerad men saknar kök/badrum/toalett. Kan man bygga ut det i den här "puts-delen" av huset? Vad kallas för övrigt detta sorts rum och varför har huset ett sånt?

Jag bara undrar om det vore dåligt rent fuktmässigt att sätta tätskikt invädigt på hela rummet, sätta upp nån våtrumstapet med våtrumsmatta på golv. Det vore ett roligt projekt för mig att lära mig renovera badrum. Än så länge kan jag inte ett skvatt om det hela, men jag hade nog mest velat veta ifall det är en dålig idé för husets bästa!

Gammalt torprum med putsade väggar och fönster som släpper in dagsljus, diverse byggmaterial på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hörn av ett gammalt rum med putsade väggar och verktyg upphängda på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt putshörn i torp med synlig mur och byggmaterial, i behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre hörn av ett gammalt torp med putsade väggar och synliga redskap, intill ett öppet fönster med utsikt över snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålbildning i en putsad vägg som visar isoleringsmaterial, eventuellt en del av renoveringsfrågeställningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Putsad del av äldre torp med rödmålat trä och snötäckt mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal stenfot under torp med puts-detaljer som diskuteras för renovering till våtrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rött torp med en putsad del i beige, omgivet av snötäckt mark och trädstammar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Annananna
  • Laddar…
Allt går. Börja att kolla om det behövs bygglov
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.