Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Magnus Filip skrev:
Kanske från jordens till ytan största land?
Nej, den är den dyraste du kan hitta. Detta var som sagt någon tusenlapp för 30 gram. Rysk kaviar får du betala flera tusen för samma mängd.

edit: ser att polen har prisvärd också. Fast det var inte polsk.
 
R RoAd skrev:
Jag är väldigt pragmatisk. Om min döda lemlästade kropp kan hjälpa till att störta en diktator, posta på!
Det har inte hjälpt ännu, varför skulle de hända med putin då? Jag betackar mig iallafall för att hamna på bild när jag är död när jag undviker det levande.
Men vi är olika.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nästan alla företag handlar med Ryssland på ett eller annat sätt. Tex har jag ett spel på Steam (e handel site för PC spel) det säljs i Ryssland.

Edit: valve ägare av Steam har blockat Ryssland så jag är safe
Wow... Du har katt och spelar spel i din mamman källare.. bra kille (y) nä då tar jag hellre någon som handlar med Ryssland :crysmile:
 
J jannebmw skrev:
Nä lada niva ska det
Va har ägt 4 st men saknar den

Det finns hur som helst lada niva i mitt hemland. Du få åka till serbien, där kan du köpa en lada niva i super skick för finnt pris. Rysarna imprterar mycket saker till serbien. De är jätte bra, stark rekommendation till ryska produkter. Det kommer att kännas snart, ni får se.
 
Magnus E K
Jag brukar bara bojkotta varor och tjänster som jag ändå inte skulle köpa, mest praktiskt så.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
M milos.mitrovic.doca skrev:
De är jätte bra, stark rekommendation till ryska produkter. Det kommer att kännas snart, ni får se.
Ja, det säljs väl snart mycket ryska stridsfordon i fint skick från Ukraina då de stridsovilliga ryska besättningarna överger dem och deserterar.
 
B Bopåzoo skrev:
Wow... Du har katt och spelar spel i din mamman källare.. bra kille (y) nä då tar jag hellre någon som handlar med Ryssland :crysmile:
Uppenbart rysstroll. Mamman källare. :crysmile: Google translate gjorde inget bra jobb där
 
  • Gilla
  • Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, det säljs väl snart mycket ryska stridsfordon i fint skick från Ukraina då de stridsovilliga ryska besättningarna överger dem och deserterar.
5000 svenska pansarskott senare :)
 
M
Magnus Filip skrev:
Först göder vi folk i Sverige vissa länder genom att handla frukt från Israel, billiga grejor från Jula, Dollar Store, Biltema, från Kina m.fl. Kläder från något land Långtbortistan. Tankar våra bilar utan att ta reda på vart bränslet kommer ifrån. Vi säljer tom vår industri till vissa av dessa länder som "alla" klagar på.

Sedan går vi och klagar och ojar oss över alla hemskheter dessa länder gör. Fattar inte folk i Sverige att de inte skall köpa produkter från länder de inte gillar? Det är väl det bästa sättet att svälta ut dom?

Men vi älskar att handla på dessa oändliga kedjor bara för att det är billigt, resten blundar de för! Eller?
Eller betala mer för produkter från bra länder, få mindre pengar över och ha bra samvete istället`?
Köpte vid något tillfälle för några år sedan Pj Mask figurer till minsta sonen från nått som hette Wish. Dom kändes lite konstiga att ta i, luktade märkligt också, ingen CE-märkning. Googlade lite och läste om cancerogena ämnen och en massa annan skit. Slängde alltihopa och åkte med pojken till dåvarande Toys’rus så fick han samma figurer fast dom äkta, CE-märkta.

Kanske inte behöver tillägga att jag aldrig har handlat mera på detta Wish.
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
F
Jo, jag bojkottar nog om jag ser att mitt köp kommer att gynna Ryssland. Jag ser det som min plikt. Den här galningen kan dra in oss alla i krig och måste bekämpas på alla fronter.

Men så bojkottar jag många länder. T ex vägrar jag resa till länder med restriktioner, masktvång och inresekrav relaterade till Covid. Har ställt in en hel del jobbmöten och dylikt pga detta och det har inte drabbat mig negativt utan de andra parterna så det har funkat för mig. Jag känner att om man spelar med i detta trams så försvinner aldrig restriktionerna i världen. På vissa håll är inställningen fortfarande absurd.

Ibland måste man stå upp för sina principer helt enkelt.
 
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Ja
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Uppenbart rysstroll. Mamman källare. :crysmile: Google translate gjorde inget bra jobb där
Nah inte ryss bara autocorecct och en tjej som blev road av att din inre incel lyser igenom (y)
 
B Bopåzoo skrev:
Nah inte ryss bara autocorecct och en tjej som blev road av att din inre incel lyser igenom (y)
Mitt sexliv känns ytterst OT, men kan stilla din oro, det är inget fel på den.
 
  • Gilla
uplj
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mitt sexliv känns ytterst OT, men kan stilla din oro, det är inget fel på den.
Nu blev här väldigt intressant..
berätta mer snälla du;):rofl:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nu blev här väldigt intressant..
berätta mer snälla du;):rofl:
Tror min sambo vill jag håller det privat :p
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.