Collage av Blomstra växtnäringsprodukter inklusive flytande och fasta former, med bilder av tomatplantor och blommor.
Våren och utesäsongen närmar sig med stormsteg, även om de flesta odlingar än så länge bara befinner sig på planeringsstadiet. Passa på att tävla om en hel uppsättning växtnäring från Blomstra som ger din växtlighet alla viktiga näringsämnen som behövs för optimal tillväxt av både blommor och grönsaksland. Fem vinnare får hem ett komplett sortiment vardera av både flytande och fast växtnäring.

Totalt värde: 5 x 420 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna växtnäringen, längst ner i den här tråden.
Fråga: Vem har, genom sin forskning, tagit fram produkten Blomstra näringsmedel?


Vinnarna utses fredagen den 11 mars.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Blomstra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Inastina och 2 till
  • Laddar…
Både min mamma och pappa har gröna händer och har stora och vackra trädgårdar, växtodlingar som min farmor och mormor lärde dom en gång i tiden.

Men dom börjar bli till åren och smärtor som tillkommit.
Så då har jag tänkt ta till vara på detta fina arv av kunskap och i år så har jag själv hus och tänkt bannemig nu är det dags att bruka denna fina bakgrund man har och starta på en egen trädgård och odla grönsaker.
Vilket kommer väldigt passande med tanke på allt som händer i världen just nu.
Så det skulle vara väl tillmötes med lite hjälp från er växtnäring?

Svar på frågan: Torsten Ingestad
 
Hej och tack för din tävling!

De som tagit fram är, citerat från blomstras hemsida: ”Blomstra är framtagen och utvecklad i samarbete med Sveriges lantbruksuniversitet och den unika sammansättningen grundas på forskning”, detta tillsammans med Thorsten ingestad.

Jag står mitt i ett husbygge där jag längtar efter att få bygga upp och vårda vår nya trädgård. Har länge bott i lägenhet där alla ytor varit täckta av blommor inklusive balkongen, se bild nedan på min grönsaksodling förra året. Till nästa sommar får jag förhoppningsvis sätta händerna i jorden i vår egna trädgård och vad vore då inte bättre än lite näring till alla nykomna växter!
 
  • Inomhus grönsaksodling med flera hyllor av krukväxter, inklusive basilika och tomatplantor.
Svar Torsten Ingelstad. Jag vill vinna för att ge mina tomater, gurka och chili en extra boost.
 
Torsten Ingestad.

Växtnäring från Blomstra får min odling att bli fin. Vinner gärna så hjälper vi både blommor och bin.

Med vänlig hälsning,
Anders
 
Torsten Ingestad.

Tycker om att plantera och ta hand om växterna , just i år ska 2.5 åringen få hjälpa till så då hade det varit super med en massa prima näring till projekten så det verkligen blir bra !
 
Torsten Ingestad har genom sin forskning tagit fram produkten Blomstra näringsmedel.

Jag brukade göra min egen växtnäring men har blivit lat och eftersom att jag själv ej besitter den kunskapen som Torsten eller är forskare hade gärna jag velat vinna dessa produkter.
 
Torsten Ingestad.
Hemma hos mig är inköp av jord och nya växter ett dyrt kapitel. Stämmer det att en litenmängd näring i vattnet innebär att jag inte behöver belasta miljön med inköp av ovanstående tvekar jag inte att testa. Blomstra! Välkommen hem till mig!
 
Svaret på frågan är Torsten Ingestad.

Denna växtnäring hade varit underbar att vinna då vi för första gången bor i hus och har precis köpt ett växthus vi ska montera ihop. Vi kommer att odla massvis med ätbara grönskar är tanken.
 
Torsten Ingestad

Minns att min mormor hade så fina blommor i sina fönster, det var begonior, toffelblomma och nån med röd-oranga bär.
Och så hade hon såna där näringspinnar i jorden.
Jobbar på att bli en sån som min mormor var och vill gärna testa Blomstra och då speciellt pinnarna.
 
Svar: Torsten Ingestad

"För snart 60 år sedan började Torsten Ingestad forskning som skulle komma att förändra vår syn på växters behov av näringsämnen."

Motivering: Jag använder växtnäring av olika fabrikat idag och det skulle vara intressant att testa hela Blomstras sortiment för att jämföra.
 
Svar Torsten Ingelstad

Min sambo säger varje år att hon bara ska så några tomater men jag vet att vi kommer ha ett helt hem fullt i år också när hon väl är färdig
Så växtnäring behövs alltid.
 
Jag har nog gett fel svar då jag tolkar texten att det är Tom Ericsson som är forskaren som har tagit fram produkten Blomstra. Han fick dock inspiration av sin mentor Torsten
 
Torsten Ingestad på Skogshögskolan!
Jag älskar blommor och nu i vår håller vi på att bygga ett attefallshus till mina döttrar och jag tänkte överraskning fylla det med blommor både inne och ute till invigningen!
 
Svar:
Torsten Ingestad.

Jag vill vinna för att jag har en trädgård på 4000 kvm med 4 pallkragar, stort köksland och 2 växthus samt en del gamla jordbruksredskap, vagnar m m som jag pryder med krukor med blommor under sommaren. Det går åt näring, av olika slag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.