Tänkte höra om någonm har provat att överklaga lantmäteriförrättning, hur det gick i så fall och vad det kostade..

Är inte nöjd med hur lantmäteriet hanterat mitt avstyckningsfalll, har iofs inte fått kartan än, men om förättningens slutresultat blir vad jag hör av dom muntligt funderar jag på att överklaga, om det är ngn ide..
 
Jag var inte heller nöjd med min karta och försökte få ändring på mätningen hos Lantmäteriet, men se.... de tyckte inte alls att det var fel på den !!!

När grannen hörde av sig och påpekade att den var felaktig, så sa de till honom att det kunde vara någon halvmeter fel !!

Detta var Lantmäteriet i Stockholm som mätte på Värmdö och jag var med och såg hur pryo-aktigt de skötte mätningen.

Hur överklagande går till och vad det kostar bör Lantmäteriet själva kunna svara på, ev sökning på deras hemsida kanske kan ge resultat !?!?!

Helena med
Sverigestugan
 
Hemmakatten
Överklagan skall ske inom tre (eller möjligtvis fyra) veckor från det förrättning är gjord (dvs. från det datum den är skriftligen o juridiskt gjord). Överklagan görs hos fastighetsdomstolen men man skickar brevet till lantmäteriet. Det kostar ingenting att överklaga men det finns en risk att man åker på att betala motpartens (lantmäteriets) rättegångskostnader om man förlorar.
 
Vet ngn vad en sådan kostnad skulle kunna bli? Med tanke på vad dom tar för ett par timmars jobb vid en enkel avstyckning så kan det kanske ramla iväg rejält?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.