Ellge skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Arlanda Snickerifabrik. Dom har regelstomme 120 mm. De flesta andra fabrikat har 95 mm. Dessutom ligger dom nära mig.
Arlanda Snickerifarik AB
Jag har också kollat på Arlandagaragena och dom verkar verkligen gedigna.

Att stå inne i ett Mellbygarage och kolla så känns det änna väl bräckligt. Dock ligger dom väldigt nära mig =)
 
Beppo skrev:
Jag har också kollat på Arlandagaragena och dom verkar verkligen gedigna.

Att stå inne i ett Mellbygarage och kolla så känns det änna väl bräckligt. Dock ligger dom väldigt nära mig =)
Tror allvarligt inte att det för "normala" snözoner är underdimensionerade garage, även om det är skillnad mellan 120 och 95. Är det någon som någon gång har hört talas om en garagevägg som gett vika? Om det bara är känslan av att det är underdimensionerat man vill undvika kan man väl (i carportsfallet) klä in stolparna?
 
Nä. Mellby säljer ju bra och jag har då aldrig hört om något som har rasat in.

Dock känns det väldig klent när man står i det.

Sen går det ju inte i så mycket isolering i väggarna heller om man skall ha ett varmgarage.

min tanke ligger på 45x120 i regelstomme men 45x45 på tvär innanför och utanför vilket ger en isolering på 190mm. Då kommer man inte behöva så mycket värmetillskott.

Men skall man bara ha någonstans att ställa bilen och inte är det minsta intrersserad av att skruva med den så räcker ju ett mellbygarage fint. Mkt. prisvärda.
 
Kolla på: Garage/Carport - Jabo.
Vet inte vad garaget kostar, men carporten ligger på 30.500:-. Då ingår inte takpannor, hängrännor och platta/plintar. Allt annat ska ligga med i priset!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.