Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Bara lögner kollar man Bolagsverket
När du startar bolag så gör man ett antagande på SNi-koderna, tanken var att köra besiktningar när bolaget startades. Så det är inte så konstigt att den är med på bolagsverket

Men kan du inte lägga ut protkollet som du påstår att jag gjort? Skulle vara intressant att se vad jag besiktat i er tolkning och vem som har gjort det egentligen, framför allt vilken fastighet det har gjorts på, och vem du är?
 
  • Gilla
Daggew och 4 till
  • Laddar…
Ingen idé att sitta online å bråka. Har någon gjort nått fel så anmäl dit det ska anmälas (y)
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Hej
Jag utför inga besiktningar, jag jobbar som kontrollansvarig på sidan av mitt ordinarie anställning, nu pratar vi om besiktning som jag inte ens utför. Detta gör mig orolig att ni har någon som säger sig komma från mitt bolag.
Ni skulle kunna få skicka besiktningsutlåtande till mig så kan jag kan få kontaktuppgifterna till personen, för har ni haft någon som gör besiktning i mitt namn eller bolagsnamn så vill även jag göra en polisanmälan.
 
  • Skärmdump av diskussionsforum med branschinformation och styrelsemedlemprofil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bopåzoo skrev:
Ingen idé att sitta online å bråka. Har någon gjort nått fel så anmäl dit det ska anmälas (y)
Problemet är att jag vet inte vem detta är och påstår saker som inte ens ägt rum. Hade personen och jag haft affärer med varandra så skulle detta hanterats med mailkonversation. Så blir svårt för mig att hantera någonstans än här
 
  • Gilla
Daggew och 1 till
  • Laddar…
R
Tror du det hjälper din sak att bara posta den där bilden om och om igen. Upp med besiktningsprotokollet istället och bevisa att det är som du säger.
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Problemet är att jag vet inte vem detta är och påstår saker som inte ens ägt rum. Hade personen och jag haft affärer med varandra så skulle detta hanterats med mailkonversation. Så blir svårt för mig att hantera någonstans än här
Du är en lögnare som livnära dig på andras olycka! det är polis anmält och det vet du mycket väll .
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
R
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Du är en lögnare som livnära dig på andras olycka! det är polis anmält och det vet du mycket väll .
Belägg detta tack. Tycker inte det är ok att smutskasta någon så här utan att visa minsta bevis för det.
 
  • Gilla
  • Arg
Sara Samuelsson och 9 till
  • Laddar…
Jag hänger inte riktigt med. Blev ni påtvingade en byggfirma för att reparera / fixa till vissa skador/fel, vad är det som är brottsligt?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
B Bopåzoo skrev:
Ingen idé att sitta online å bråka. Har någon gjort nått fel så anmäl dit det ska anmälas (y)
vi förstår att du är en vän till han , men om du läser så skriver han att han inte har besiktning i bolaget därför jag skickade utdrag från Bolagsverket som visar att han är en lögnare som liv när sig på Äldre människors olyckor !!
 
  • Gilla
Alex Sallen
  • Laddar…
1. man får ju tanken att det är
SWEBYGG AAA AB, 559174-9527 som försöker hämnas
Ett bolag som verkar förvånansvärt svårt att kolla upp på olika tjänster.

2. Upp med besiktningsprotokollet om det nu har skett en felaktiv besiktning
Det borde ju vara enkelt att bevisa det.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
Appendix Appendix skrev:
1. man får ju tanken att det är
SWEBYGG AAA AB, 559174-9527 som försöker hämnas
Ett bolag som verkar förvånansvärt svårt att kolla upp på olika tjänster.

2. Upp med besiktningsprotokollet om det nu har skett en felaktiv besiktning
Det borde ju vara enkelt att bevisa det.

Jag förstår inte vad det där bolaget har med oss att göra ! skifta fokus från dig nu till andra bolag
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
R
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
vi förstår att du är en vän till han , men om du läser så skriver han att han inte har besiktning i bolaget därför jag skickade utdrag från Bolagsverket som visar att han är en lögnare som liv när sig på Äldre människors olyckor !!
Om du hade minsta koll så hade du vetat att det är precis som @Peter_Henry skriver i #16. När man startar ett bolag så brukar man ta med SNI-koder även för verksamhet man inte planerar att bedriva omedelbart. Så att besiktningsman står med betyder inte på något sätt att den verksamheten bedrivs.

Upp med lite riktiga bevis nu eller kommer vi nog alla få ta dina anklagelse med en stor nypa salt.
 
  • Gilla
yonna och 8 till
  • Laddar…
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Jag förstår inte vad det där bolaget har med oss att göra ! skifta fokus från dig nu till andra bolag
Det där inlägget är det första som @Appendix skrivit i tråden, så hur kan han då försöka flytta fokuset från honom till annat företag?
Skärmdump av ett foruminlägg med misstankar om ett företag och uppmaning att dela besiktningsprotokoll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har inget med uppsala att göra. Tycker bara det var intressant att se diskussionerna i denna tråd.

Det är altid intressant se vad folk haft för tidigare inlägg innan de helt plötsligt börjar skriva kritik om saker :)
Därför det är så intressant att "Elisabeths" första inlägg på byggahus även var i tråden om Swebygg.
Ett inlägg hon skrev för ett år sen. Och sen plötsligt börjar hon anfalla just Peter.....
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.