A Alexn72 skrev:
Då sitter den på bästa möjliga ställe iallafall.
Okej! Får jag fråga varför? Känner att jag gärna vill lära mig.
 
useless useless skrev:
Ja, liten risk att man spolar vatten där regelbundet så jag skulle somna om och sova gott.
Okej! Då hänger jag med.
 
C Clara Lgren skrev:
Okej! Får jag fråga varför? Känner att jag gärna vill lära mig.
Sannolikheten att där skulle komma vatten när du duschar eller liknande är obefintlig och eftersom de inte går genom golvet så kan vattnet inte ens komma dit om de skulle bli översvämning där..
Enda möjligheten är att kopplingarna i sig själv skulle läcka
 
Placeringen är väl den bästa tänkbara för avvikelsen men det bristande språket i avvikelsen sticker lite i ögonen. Tänkt utifrån att du säljer och att protokollet efterfrågas så ska en köpare klart och tydligt förstå
 
M myrstack skrev:
Placeringen är väl den bästa tänkbara för avvikelsen men det bristande språket i avvikelsen sticker lite i ögonen. Tänkt utifrån att du säljer och att protokollet efterfrågas så ska en köpare klart och tydligt förstå
Sant! jag ska be om ett skriftligt förtydligande från hantverkaren, för att undvika missförstånd framöver.
 
Stort tack för alla svar! Mycket värdefullt för mig. En annan fundering.

I mitt tillstånd från brf:en står det att jag ansvarar för att branschregler följs. Brf:en kräver också att jag uppvisar våtrumsintyget. Blir lite orolig att föreningen ska kräva rättelse av mig pga avvikelsen. Jag hamnar i en knepig sits då hantverkaren inte har informerat mig om avvikelsen eller gett mig några valmöjligheter. Jag fick info om den först genom intyget. har försökt kontakta hantverkaren, men inte fått nått svar.

Vad tror ni, behöver jag oroa mig över detta? Jag har inte betalt fakturan än.
 
Är nog svårt att åtgärda det där oavsett
Gissar att det är en trumma /schakt där rören kommer ut? Där går dom säkert ner i golvet som nog är av betong
 
Det är sant, så kan det vara. Jag oroar mig nog i onödan..

Jag har tyvärr ingen bild på det hörn där rören går in i badrummet, men så här ser det ut i anslutning. Jag har filmat lite innan jag drog igång renoveringen och tycker att det ser ordentligt monterat ut innan. Men det är svårt att säkert säga.
 
  • Monterade vattenrör i ett hörn med synliga rördelar och väggfästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Clara Lgren skrev:
Stort tack för alla svar! Mycket värdefullt för mig. En annan fundering.

I mitt tillstånd från brf:en står det att jag ansvarar för att branschregler följs. Brf:en kräver också att jag uppvisar våtrumsintyget. Blir lite orolig att föreningen ska kräva rättelse av mig pga avvikelsen. Jag hamnar i en knepig sits då hantverkaren inte har informerat mig om avvikelsen eller gett mig några valmöjligheter. Jag fick info om den först genom intyget. har försökt kontakta hantverkaren, men inte fått nått svar.

Vad tror ni, behöver jag oroa mig över detta? Jag har inte betalt fakturan än.
Det är nästan omöjligt att renovera ett gammalt våtrum utan att det blir avvikelser från dagens regler, så den där lilla grejen är inget att oroa sig för.
 
Tack! Förhoppningsvis fattar även styrelsen det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.