Hej,

Börjat kolla priser på följande:

1) Måla om gavlar (2) på huset. Bild nedan för illustration. Här ska även ett par mindre brädor/"smygar" runt fönster bytas ut då de är dåliga.
Gavel på ett hus med brun träpanel och ett stort fönster, samt en gul tegelgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2) Byta ut fönster på garage delen. Bild nedan, det är 3 dubbelfönster + ett dubbelt på andra sidan, allt som allt 4st fönstermoduler. Inklusive plåtarbete.
Takförsedda dubbelfönster på en svartmålad garagefasad under klart väder.

Fått in detta förslag:

1) Målning 2 gavlar inkl vindskivor, 2 gånger, inkl ställning och byte av "smygarna" runt fönstren samt material/färg
35500 inkl moms

2) Fönster, 3st 20x5 och 1st 16x5 inkl material och plåt: 33800:- inkl moms
Vet bara att det är storlekar ovan samt Elit fönster trästomme klädda i aluminium, ej öppningsbara

Installation av ovannämnda fönster, plåtning 34800:- inkl moms


Mao totalen för fönsterdelen 68600 + 35500 för ommålning av gavlarna. Samtliga priser innan rut avdrag.


Låter detta rimligt nuförtiden? Fönsterdelen framför allt känns rätt dyrt, men nu har jag inte gjort något sådant på många år, så koll på dagens priser har jag inte direkt. Vad säger ni?
 
Tyvärr svårt att bedömma om fönsterbytet är normalt pris eller ej. Dyrt var det i alla fall så jag lär ju fråga: Vad är det för fel på de befintliga fönstren?
 
S Stuff skrev:
Tyvärr svårt att bedömma om fönsterbytet är normalt pris eller ej. Dyrt var det i alla fall så jag lär ju fråga: Vad är det för fel på de befintliga fönstren?
Glaset sönder i 3 av de, yttre glaset sitter knappt fast i "ramen".....ruttna på sina ställen......50+ år har väl gjort sitt.
 
fler som har någon åsikt om priserna?
 
Ta in fler offerter så har du något att jämföra med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.