Hej! Får lite smått panik här, tvätthögen växer och kan väl i ärlighetens namn inte påstå att jag är supersugen på att köpa en ny tvättmaskin.
Aktuell maskin är en bosch serie 2 speedperfect.
Efter ett strömavbrott får jag felkod E16 vilket ska vara att luckan inte är stängd. Hur nu i hel#@$@* ett mekaniskt lås kan gå sönder efter ett strömavbrott. Nog även om det sitter någon givare i. Men men, knappade hem ett nytt lås ifrån nettoparts och kundservicen lovade guld och gröna skogar, att det inprincip var garanterat att problemet skulle avvärjs med ett nytt lucklås.
Enkelt och byta men felkoden kvarstår. Har googlat för att kunna nollställa felkoden men utan större framgång, så innan jag pallrar mig iväg och köper en ny maskin drar jag ett långskott och testar med ett onödigt långt inlägg här. Några tips?
Tack så länge!
 
Om felkoden kvarstår så är nog felet kvar............antagligen på annat ställe än i låset då.
 
A
Sebstar68 Sebstar68 skrev:
Hej! Får lite smått panik här, tvätthögen växer och kan väl i ärlighetens namn inte påstå att jag är supersugen på att köpa en ny tvättmaskin.
Aktuell maskin är en bosch serie 2 speedperfect.
Efter ett strömavbrott får jag felkod E16 vilket ska vara att luckan inte är stängd. Hur nu i hel#@$@* ett mekaniskt lås kan gå sönder efter ett strömavbrott. Nog även om det sitter någon givare i. Men men, knappade hem ett nytt lås ifrån nettoparts och kundservicen lovade guld och gröna skogar, att det inprincip var garanterat att problemet skulle avvärjs med ett nytt lucklås.
Enkelt och byta men felkoden kvarstår. Har googlat för att kunna nollställa felkoden men utan större framgång, så innan jag pallrar mig iväg och köper en ny maskin drar jag ett långskott och testar med ett onödigt långt inlägg här. Några tips?
Tack så länge!
gjort den strömlös?
Och väntat en 30 min ca?
 
Tack för ditt svar, japp den har stått strömlös efter jag bytte kontakten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Sebstar68 Sebstar68 skrev:
Tack för ditt svar, japp den har stått strömlös efter jag bytte kontakten.
jaha.. Då får man leta vidare..
Tänkte för att ibland så kan det räcka med att göra maskinerna strömlösa...
 
A
Sebstar68 Sebstar68 skrev:
Hej! Får lite smått panik här, tvätthögen växer och kan väl i ärlighetens namn inte påstå att jag är supersugen på att köpa en ny tvättmaskin.
Aktuell maskin är en bosch serie 2 speedperfect.
Efter ett strömavbrott får jag felkod E16 vilket ska vara att luckan inte är stängd. Hur nu i hel#@$@* ett mekaniskt lås kan gå sönder efter ett strömavbrott. Nog även om det sitter någon givare i. Men men, knappade hem ett nytt lås ifrån nettoparts och kundservicen lovade guld och gröna skogar, att det inprincip var garanterat att problemet skulle avvärjs med ett nytt lucklås.
Enkelt och byta men felkoden kvarstår. Har googlat för att kunna nollställa felkoden men utan större framgång, så innan jag pallrar mig iväg och köper en ny maskin drar jag ett långskott och testar med ett onödigt långt inlägg här. Några tips?
Tack så länge!
vet inte om det funkar på just din serie 2 men
börja med avstängd maskin
vrid ratten till kl 6
när displ tänds
tryck och håll nere centrifugknappen och vrid till kl7
 
Hej! Gick detta att lösa på något sätt? Har hänt mig precis samma sak.
 
Hej! För mig gick det inge vidare. Trots byte av diverse delar så slutade med att jag fick köpa en ny. Det tråkiga i det hela var stt jag la ut pengar till halva värdet av en ny maskin, i onödan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.