Har precis försökt bygga fall runt golvbrunnen i duschen med Maxit 4040 och det gick inte speciellt bra...:mad: Det torkar ju så fort att man knappt hinner få upp det ur hinken och ut på golvet!
Jag hade satt ribbor utmed väggarna så jag hade nå´t att dra emot. Men av någon anledning är det en massa "bulor" som måste bort. Kan man slipa ner dom på nå´t vis?
Finns det någon annan avjämningsmassa där man har längre tid på sig? När man är rookie vill man ju inte stressa.

// Erik
 
Ja, du har väl en kvart på dig med den produkten, inget man använder om man inte har väldigt brådis. Det finns långsammare golvspackel av de flesta fabrikat, även om jag inte har något i huvudet just nu. Använder nästan aldrig vanliga golvspackel.
 
OK.... Vad använder du då? Tyvärr har jag inte hittat information om vilka tider som gäller i de produktblad som finns hos te.x Maxit... Hos Finja hittade jag bara snabbtorkande spackel.

Vore kalasbra om du kunde tipsa om nå´t annat
 
Jag använder så gott som enbart flytspackel, och de hanteras ju på ett annat vis. Vanliga plastiska golvspackel använder jag någon gång ibland för finjustering, och då gör det inget om det brinner fort, tvärtom.
 
K
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.