Hej!
Jag och grannen är på väg att installera solceller på hus & garage.
Vi har tagit in ett antal offerter från olika firmor och det börjar bli dags att välja installatör.

Det handlar om ca 35 paneler på hus/garage.
Priset är ungefär detsamma på 200 000 kr efter grönt avdrag. Garantierna och produkterna skiljer sig något åt.

Det står i nuläget mellan Svea Solar, Voltify och Cellsolar.
Har kikat en del recensioner på nätet, men är det någon i detta forum som kan säga bu eller bä om just dessa tre installatörer?
 
Muggelbert Muggelbert skrev:
Hej!
Jag och grannen är på väg att installera solceller på hus & garage.
Vi har tagit in ett antal offerter från olika firmor och det börjar bli dags att välja installatör.

Det handlar om ca 35 paneler på hus/garage.
Priset är ungefär detsamma på 200 000 kr efter grönt avdrag. Garantierna och produkterna skiljer sig något åt.

Det står i nuläget mellan Svea Solar, Voltify och Cellsolar.
Har kikat en del recensioner på nätet, men är det någon i detta forum som kan säga bu eller bä om just dessa tre installatörer?
Var bor du? Jag skulle säga att mycket beror på den lokala organisationen.
 
N NoOne2k skrev:
Var bor du? Jag skulle säga att mycket beror på den lokala organisationen.
Stockholms förort
 
Har du kollat upp bolagen på ex Merinfo eller Allabolag?

Det är bra om du har någon avtalspart kvar under garantitiden.
 
Svea solar installerade i fjol vår solcells anläggning, har inget att klaga på.
 
R Robert-san01 skrev:
Har du kollat upp bolagen på ex Merinfo eller Allabolag?

Det är bra om du har någon avtalspart kvar under garantitiden.
Ja Svea Solar och Cellsolar har några år på nacken och känns etablerade, däremot är Voltify från 2019, dock med erfaren personal.
 
Vi lät Cellsolar installera i augusti 2019. Då var det lite High Chaparal på marknaden men de verkade seriösa. Dessutom hade de en helsvart panel som inte såg så illa ut.
Efter 2 månader la växelriktaren av men den byttes utan snack och sen har det fungerat.
Har priserna inte går ner. Vi betalade 150 kkr för 24 st 2 m2 och 16 st 1.6 m2 paneler, efter dåtidens 30% bidrag.
 
MrJay
R Roger Mow skrev:
Vi lät Cellsolar installera i augusti 2019. Då var det lite High Chaparal på marknaden men de verkade seriösa. Dessutom hade de en helsvart panel som inte såg så illa ut.
Efter 2 månader la växelriktaren av men den byttes utan snack och sen har det fungerat.
Har priserna inte går ner. Vi betalade 150 kkr för 24 st 2 m2 och 16 st 1.6 m2 paneler, efter dåtidens 30% bidrag.
Tack för infon!
 
MrJay MrJay skrev:
Låter lite väl dyrt *efter* avdrag för 35 paneler.
Kollat kalkylatorn på [länk] ?
Jadå. 200 000 kr var lite grovt räknat. Hos Svea Solar är det inräknat laddbox också.
Cellsolar är billigare, ligger på 170 000 kr utan laddbox och optimerare.
Vad jag förstått har priserna höjts nu i vinter på paneler och jobbet.
 
Vi anlitade Voltify till våra paneler som monterades 2021. Kan dessvärre inte rekommendera Voltify till någon annan. Vi hade strul med allt från leverans till montering. Skulle ja göra om det idag hade jag valt ett lokalt bolag.
 
  • Gilla
rcs2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.