Min kära mamma överraskade mig med en tvättmaskin men den får inte något vatten.
Jag har kollar runt alla rör i badrummet men det finns ingen ballofix så långt ögat kan nå , de finns bara en och den är till en diskmaskin i köket.
Så vad är det jag har och göra med här?
Jag har kontaktat hyresvärden och hon kan inte hjälpa mig överhuvudtaget.
 
  • Vattenanslutning utan ballofix i badrum, tvättmaskinsslang kopplad till kran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det där är anslutningen till tvättmaskinen på bilden så har du ballofixen. Den är stängd. Skruva på skruven.
 
Det ser ju ut som någon sorts ventil där. Har du provat att vrida om den med en skruvmejsel? Kanske läge att få den utbytt mot en ny ballofix så du kan stänga av vattnet enkelt.
 
Precis, ta en spårskruvmejsel och vrid skruven 90 grader så ska det komma vatten
 
Vad är det där då?
VVS-koppling med en okänd komponent inringad med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Avstängningen, vrid på skruven
 
Tack för svar, jag ska kolla om de funkar :)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Vad är det där då?
[bild]

Jo, men den ser väldigt sliten ut
 
många ballofixer går att stäng med insexnyckel oxså kolla i centrum av skruven om där finns uttag för det
 
Okej så jag har testat, men den går inte att rubba överhuvudtaget. Antar jag får byta ut den
 
Pysssan Pysssan skrev:
Okej så jag har testat, men den går inte att rubba överhuvudtaget. Antar jag får byta ut den
Du måste stänga av vattnet innan du försöker byta ut den där, bara så att du är medveten om det. Om du bor i hyreslägenhet så borde det finnas en fastighetsskötare som kan hjälpa dig med det.
 
B Bonzo2000 skrev:
Du måste stänga av vattnet innan du försöker byta ut den där, bara så att du är medveten om det. Om du bor i hyreslägenhet så borde det finnas en fastighetsskötare som kan hjälpa dig med det.
Jo, den va avstängd innan jag började pilla på den
 
Ja, men ska du byta den ventilen så måste du stänga av inkommande vatten någonstans.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.