Bland annan reklam fanns idag ett reklamblad från Hornbach. På omslaget syns ett skilsmässopar som haft en hemsk dag tillsammans med trädgårdsarbete. Längre in i bladet syns en kvinna med mord i blicken. Har hon just dödat? Längre fram en man som ser ut att vara väldigt stressad att hinna få upp isoleringen innan vintern kommer.
Vem ska bilderna locka? Tidigare hade man en hemsk grottman med pussmun i reklamen som fick mig att undvika byggkedjan i många år.
Jag erkänner att jag köpte en fuktmätare i butiken i Rissne för några veckor sedan. Men det vara bara för att Jula inte kunde hålla reda på sitt lagersaldo.

Nu har jag precis gett dem gratisreklam om devisen "all reklam är bra reklam" :)

Vad tycker ni andra om reklamen /bildspråket? Lockar det till köp eller motverkar det sitt (förmodade) syfte?
 
Har du ingen Nej tack till reklam-skylt på brevlådan?
 
Främsta anledningen för mig att handla på Hornbach är att de hade en reklam i Tyskland med Blixa Bargeld, frontmannen i Einstürzende Neubauten. Sånt måste man ju stödja.
 
  • Gilla
A:son och 3 till
  • Laddar…
F Fred vom Jupiter skrev:
Främsta anledningen för mig att handla på Hornbach är att de hade en reklam i Tyskland med Blixa Bargeld, frontmannen i Einstürzende Neubauten. Sånt måste man ju stödja.
Vad är det för något? Instörtande nybyggen?
 
Reklammänniskor överlag verkar ha dålig omvärldkontroll, mycket av reklamen man ser på tv gör ont i ögonen för den är så dålig.
 
F Fred vom Jupiter skrev:
Främsta anledningen för mig att handla på Hornbach är att de hade en reklam i Tyskland med Blixa Bargeld, frontmannen i Einstürzende Neubauten. Sånt måste man ju stödja.
Haha.. pricken på i, ditt nick
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad är det för något? Instörtande nybyggen?
Det är en tysk industrirockgrupp.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vad är det för något? Instörtande nybyggen?


Jag gillade ju redan Hornbach men nu steg de betydligt i graderna (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
De fortsätter med sina kolgruvearbetare i reklamen. Eller hur blir man svart i ansiktet av att jobba i trä? :)
 
Tråden gör mig nyfiken. Kan någon lägga upp de märkliga bilderna?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.