A
B b8q skrev:
Vad är det för fel på det svenska ordet ”stridsvagnar” nu då…:thinking:
allt skall vara engelskt... :rolleyes:
raketgevär sades förr..
 
Raketgevär och pansarskott var olika saker även förr...
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Raketgevär och pansarskott var olika saker även förr...
inte i politikers mun.
;)
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A
 
  • Haha
  • Gilla
-PC- och 3 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Finns det något dolt skoj här som jag missar eller är det bara en bild med någon sorts politisk text på? Jämför till exempel med posten med EU-flaggan ovan. Den är rolig, även om man gillar eu eftersom den innehåller någonting som kan kännas igen som humor.
Jag ser humor i att The Simpsons kom redan 1989.
 
Humor när Trump låg 4år före Tyskland å sin Märkelin

 
  • Gilla
René W och 3 till
  • Laddar…
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Kvinna i rosa tröja med humoristisk text om att inte gå till gymmet men mötte en kassör vid namn Jim.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
6zY48Q7.jpg
 
  • Haha
  • Gilla
Fartland och 5 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
[bild]
Vad är det för sandlådehumor?;)
 
rampante rampante skrev:
[media]
Skulle skrivit tydligare - det är en så kallad GOAT EDITION som jag knåpade ihop av Malin Christin's bidrag från lördagens melodifestival...
 
rampante rampante skrev:
Skulle skrivit tydligare - det är en så kallad GOAT EDITION som jag knåpade ihop av Malin Christin's bidrag från lördagens melodifestival...
Var har du hittat de stackars getterna ? :crysmile:
 
  • Gilla
rampante
  • Laddar…
President Putin körs runt av sin chaufför ute på landsbygden i den östra delen av Ukraina för att värva pro-ryska Ukrainare att bli soldater i krig… förlåt - den särskilda militära insatsen i Ukraina.

Inte mycket händer, det är bara träd, stenar, åkrar och ett och annat litet hus med människor som antingen är för unga, för gamla eller för sjuka för att kunna deltaga i kriget. Putin drömmer sig bort och tänker på hur lätt det hade varit om de där rackarns Ukrainarna bara kunde ge upp!

Knappt hinner han avsluta tanken förrän det dunkar till i bilen och Oleg, chauffören, bromsar in. Han hör hur Oleg kliver ur och svär för sig själv innan han går fram tillfönstret som Putin nyfiket vevat ner.
- Herr president, förlåt mig, men vi krockade med en gris, säger Oleg. Den är död och bilen är så skadad att vi inte kan fortsätta.

Nervöst väntar Oleg på presidentens raseriutbrott, då han återigen säkerligen kommer att få höra vilken idiot han är. Men till hans förvåning talar Putin i lugn ton till honom.
- Ingen fara Oleg, säger Putin. Se bara till att hitta grisens ägare och förklara vad som hänt och att vi behöver hjälp. Jag väntar här.

Lättad ger sig Oleg av mot det närmsta hus han ser.

Över tre timmar passerar utan minsta syn av Oleg, och Putin är nästan på väg att lämna säkerheten i sin bepansrade limousin när han ser hur dörren till huset öppnas med ett brak. Ut ramlar Oleg, med byxorna hängandes halvt nere vid knävecken och kavajen över axeln. Oleg vinglar fram mot limousinen med en flaska vodka i handen, och märkbart berusad och med ett stort leende dunkar han på Putins fönster med sådan kraft att Putin nästan är rädd att veva ner rutan.
- Oleg, vad menas med detta?! ryter Putin.

- Kära president, låt mig förklara! svarar Oleg. Jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv. Bonden gav mig god mat och så mycket vodka jag ville ha - jag tog *hick* med mig lite till er också herr president! När jag ätit mig mätt erbjöd han mig en underbar stund tillsammans med hans fru och dotter, som älskade med mig på sätt jag inte trodde var möjliga. De måste verkligen ha avskytt den där grisen, för allt började när jag presenterade mig som president Putins chaufför och berättade att jag nyss dödat svinet!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fartland och 31 till
  • Laddar…
"Comrade - I see you're reading 'Pravda'. But you're not a communist!"

"I only read Pravda for the obituaries."

"But the obituaries are on page 16, and you're looking at the front page!"

"The obituary I'm waiting for will be on the front page"
 
  • Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.