Har inte lyckats googla mig fram till svaret på detta: Vi har en stuga vi hyr ut, funderar på att sätta en laddbox där. Tänker att som service till hyresgäster erbjuda möjligheten till laddning via den, men till självkostnadspris. Finns det någon teknisk lösning för detta som gör att jag slipper bevaka förbrukning och debitera i efterhand?
 
Det skulle kunna funka om man har möjlighet att opt out på att vara allmänt tillgänglig. Har anmält mig till intresselistan.

Men att jag inte lyckas hitta att någon av laddboxtillverkarna erbjuder det out of the box, no pun intended, förvånar mig.
 
Det är väl i princip så att alla elbilsladdare går/ska gå att dela mot betalning för att vara bidragsgrundande. Å andra sidan är det ju ganska lätt att fulladda i ett schukouttag om man vill slippa betala extra för laddning.

Jag skulle
  • marknadsföra det som en feature på objektet, men inte ta separat betalt utan bara höja grundpriset (lite som med exempelvis wifi), eller
  • ta betalt enligt schablon (exempelvis 200 kr/vecka) och låsa upp laddaren de veckor någon betalar för det.
 
  • Gilla
Lotez83 och 1 till
  • Laddar…
Dessa funktioner finns redan.
Jag kanske minns fel, men Eon har väl kampanj på det ?

Hemmaladdare mer möjlighet att sälja till andra.
Så får man öppna med mobilen, som vanligt.
 
Hela den kampanjen, som de ändå tryckt ut med tämligen stor kraft, faller på den här noten:

Kan jag ta betalt för elen i min elmack?
För dig som privatperson finns ingen funktion för betalning i din elmack. Du väljer själv om du vill bjuda på den, ta betalt eller kanske byta mot någon annan tjänst.
 
S
Tänk på att du inte har rätt till grön teknik-avdraget när det är till uthyrning. Blir ju dubbelt så dyr installation.
 
  • Gilla
hars
  • Laddar…
kolla med t.ex. eways om de har någon lösning för privat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.