Säkert är det så jac. Få se hur länge man tycker det är skoj :)
 
Detta är 22mm tjock mdf clampsen passa väll bara 19mm mdf? Få man runda av hålen eller kan de funka ändå
 
Sant kanske man skulle göra. Har typ aldrig fräst innan. Men få prova på en test bit innan så det inte blir tokigt hehe..
 
Någon som vet hur mycket luft det måste vara under skivan för att clampsen ska få plats i hålen? Ja måste sätta några reglar eller liknande under till iomed den ligger just nu platt mot en arbetsbänk. Har ingen festool clamps hemma för att testa detta
 
Verktygstavla med jämnt fördelade runda hål på en vägg, förvaringslådor och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är skivan visserligen redan klar, men det verktyg du först efterfrågade finns som Festool 491072. Eller sök på Festool HW S8 D20
 
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Tveksamt om du kan borra med den där, eller om du behöver vara i rörelse för att komma ner. Det är mitten som är problemet isf.
 
  • Gilla
Amme79
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Tveksamt om du kan borra med den där, eller om du behöver vara i rörelse för att komma ner. Det är mitten som är problemet isf.
Vad händer om jag först tar en forstnerborr eller flatfräsborr i typ 15-16mm och sedan frässtål för att få exakt storlek. Skulle det funka då mitten av hålet blir ihåligt?
 
A Amme79 skrev:
Väcker liv i gammal tråd då jag letar efter samma sak.
Funkar denna för att borra 20mm hål med fräsen?

[länk]
Ja, man ser på bilden att den har bottenskär så det kommer funka. Jag hade ändå borrat hål först i mindre storlek (15-16 blir väl lagom) för att spara fräsen lite. Behöver inte va forstner eller annat fancy borr, kör med båt billigt spiralborr.
 
Ola C Ola C skrev:
Ja, man ser på bilden att den har bottenskär så det kommer funka. Jag hade ändå borrat hål först i mindre storlek (15-16 blir väl lagom) för att spara fräsen lite. Behöver inte va forstner eller annat fancy borr, kör med båt billigt spiralborr.
Ok tack. När du skriver fräsen, syftar du på stålet eller maskinen? Det är 19mm mdf (kanske t.o.m hdf) blir det ändå tungt?
 
Jag tror Ola framförallt syftar på stålet. Du vill inte att det ska bli för varmt, ska du göra en MFT är det ju minst sagt en del hål som ska göras, så om värmen kan minskas för varje hål är det väldigt bra.
 
  • Gilla
Amme79
  • Laddar…
A Amme79 skrev:
Ok tack. När du skriver fräsen, syftar du på stålet eller maskinen? Det är 19mm mdf (kanske t.o.m hdf) blir det ändå tungt?
Ja som Svante skrev så syftar jag på frässtålet. Det går att borra med rakt ner men det kommer gå betydligt lättare om du förborrade först med vanligt borr.
 
  • Gilla
Amme79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.