cjansss cjansss skrev:
Du kan även använda g3/g4 pro om du måste placera kamera lite längre bort då den har fysisk zoom + g4an är 4k så du kan även "zooma" digitalt.

Ubiquity håller även på att utveckla en dörrklocka, den kan du se i amerikanska ui.com store under Early access programmet. Har ingen aning när den kommer.
Jag g3 pro/g4 är utanför min prisklass tyvärr. På de avstånden jag har sätter jag hellre två g3 faktiskt. Tycker även att 1080p är fullt tillräckligt och 4k kommer ta enormt med plats på hårddisken. Antar man måste gå upp i ca 10 mbps+ för att få det tydligt. Sen är tanken att köra några kameror offsite, sitter förvisso med 500/500 internet men i dagsläget overkill, tack för tipset dock!

Ah nice, har inte varit inne o kollat i early access affären på ett tag. Låter intressant med dörrklockan, har varit sjukt besviken på min Ring doorbell. Nu har dom dock uppdaterat så man kan komma åt kameran. Tänkte integrera det i min Home Assistant där jag har allt till hemmet. Saknar också möjligheten att spara lokalt på min nuvarande.

M mikael_sten skrev:
Har du koll på om grannar eller förbipasserande på gatan blir filmade?
Länk till datainspektionen:
[länk]
Har läst igenom tidigare. Man får filma mot gata om man inte filmar med avsikt att bevaka dom. Så det är ingen fara att rikta kameror mot gator längre. Tror det ändrades för 6-12 månader sedan.

leby leby skrev:
Jag kan kör CloudKit Key G2+ med både controller och nvr(protect) på. Har iof bara 4 kameror och kan spara ca 8 dagars video på den medföljande lilla 1tb disken. En av kamerorna finns i Spanien som jag har VPN länk till, funkar kanon. Det finns nu en inställning att bara spela in vid rörelse vilket sannolikt skulle ge flera års händelser med de fyra jag har men nu låter jag allt spelas in. Tycker det är praktiskt att ha både controllers och nvr på samma enhet, blir inte varm alls så jag har gömt den i fall det skulle bli inbrott så inspelningen ändå ska finnas kvar.
Ah skönt att dom lagt till det i Protect också. Det var en av sakerna jag tyckte var galet dom inte implementerat i protect. Men funnits i Video versionen. Jag vill dock ha 24/7 inspelning, storleken på filen går dock ner rejält när ingen rör sig på kameran. Har ett rackskåp i källaren så ck g2+ är inte intressant för mig tyvärr. Funderar som jag sa dock på att gå över till UDM-PRO och den är ju bara kompatibel med protect. Gillar dock inte att det bara är plats för en disk, då jag gärna hade haft lite redundans.

M Mr L skrev:
Ja har ett gäng Ubiquiti kameror både ute och inne och min erfarenhet är att testa med kabel först som andra sagt. Jag höll snabbt med kabel och monterade upp dem när jag såg att jag fick med vad jag önskade i bilden. Men ganska snabbt insåg jag att fasadbelysning ställer till det. Även annan belysning utanför tomten kan störa. Så testa dig fram.

Jag har G3 Pro, G3 bullet och Flex ute. Svårt att jämnföra då de sitter på olika ställer men pro gör jobbet bra. Flex överraskar med bra bild dygnet runt för det priset. Bullet har jag kompletterat med IR ring.

Ett tips är oxå att stänga av led-indikeringen på kamerorna ute. Tyckte först det var bra att man ser att det sitter en kamera som fungerar men ganska snabbt inser man att den drar till sig insekter på natten som triggar motion detection.
Tack för tipset, alltid bra med folk som har erfarenhet. Blir som du och tidigare person sagt. Att testa med lång kabel. Har gott om plats på vind för kabeldragning så kan vara flexibel med placering. Hade själv också problem med ledindikeringen på min dome, när den gick igång på kvällen eller stängdes av på morgonen så triggades kameran. Hade varit nice att kunna ha g3 pro till alla översiktskameror och flex för identifiering vid dörrar. Men sitter på 3 flex och 2 vanliga g3 bullet och 1 dome i dagsläget så blir det till och starta med.

Funderar på att sätta en kamera i positionen som jag markerat med rött, Men testar med kabel som ni nämnt så får man se om det behövs. Skulle kanske vara en bra position för en g3 pro.

Översiktsbild av fastighet med markerade positioner och synfält för övervakningskameror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur gick det sen?

Har precis köpt ett hus och gillar Ubiquiti. Nätverket kommer i stort sett uteslutande vara Ubiquiti så tänkte satsa på en UDM Pro så att jag kan köra deras kameror.

Återkommer med en bild på tomten, med dörrar osv.
 
N nillert skrev:
Har läst igenom tidigare. Man får filma mot gata om man inte filmar med avsikt att bevaka dom. Så det är ingen fara att rikta kameror mot gator längre. Tror det ändrades för 6-12 månader sedan.
[bild]
Det där tror jag inte är riktigt sant, har du någon länk?
 
T
K Keld skrev:
Det där tror jag inte är riktigt sant, har du någon länk?
Det är inte sant, man får inte filma en kvadratmillimeter av allmän plats utan särskilt tillstånd.
 
Kamerabevakningslagen har inte ändrats nyligen...
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
J jim_b skrev:
Hur gick det sen?

Har precis köpt ett hus och gillar Ubiquiti. Nätverket kommer i stort sett uteslutande vara Ubiquiti så tänkte satsa på en UDM Pro så att jag kan köra deras kameror.

Återkommer med en bild på tomten, med dörrar osv.
Hej!
Kom tyvärr ett värmepumpsprojekt som var lite mer akut. Kör i dagsläget med UDM Pro + en G3 bullet och en G3 flex plus några kameror som inte är monterade än.

UDM Pro fungerar väldigt bra. Det enda är att han inte har någon redundans på inspelningarna utan det är bara en disk.

Haft mycket strul tidigare med min USG + Cloud key men UDM Pro har fungerat felfritt hitintills i alla fall. Fick sätta en "privacy zone" mot vägen så jag inte filmade allmän plats annars var det inga konstigheter.

G3 Bullet
Övervakningsbild med en bil parkerad på en grusuppfart, med delar av bilden maskerade för integritet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flexen monterade jag tyvärr på fel håll så vidvinkel blev upp/ner istället för vänster/höger. Får fixa till det till våren.

G3 Flex

Övervakningskamerautsikt från husvägg med trädgård, skjul och bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är väldigt nöjd.
 
N nillert skrev:
Haft mycket strul tidigare med min USG + Cloud key men UDM Pro har fungerat felfritt hitintills i alla fall. Fick sätta en "privacy zone" mot vägen så jag inte filmade allmän plats annars var det inga konstigheter.

G3 Bullet
[bild]
Snyggt! Ser ut som du satt din bullet under takfoten? Jag filar på samma lösning men är inte säker på hur mycket den går att vinkla upp. Infon kring detta är begränsad. Använder du originalfästet? Vill du bjussa på en bild på hur den sitter monterad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.