Hej!

Det är nu tredje gången gillt där blandare med diskmaskinsavstängning (ikea) börjar läcka från diskmaskinsavstängningsvredet. Första gången tog det ett år, andra något halvår och 3 nu bara ett par månader. Ikea är tillmötesgående och byter ut men antar att felet ligger någon annanstans än blandaren? Se bilder för installation och koppling. Någon som kanske varit med om detta och har lösning? Tackar på förhand!
 
  • Vatteninstallation under diskbänk med flexibla slangar och avstängningsvred för diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en läckande ikea-blandare med vatten runt diskmaskinsavstängningsvredet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kökets blandare med diskmaskinsavstängningsvred som läcker vatten, med sjunkande vattendroppe.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ingen erfarenhet av den blandaren, men skulle överväga att ta isär blandaren och kolla om det tillexempel finns en o-ring som tätar mot spindeln, om det isåfall går att montera en o-ring som är en dimension aningen större?
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Har ingen erfarenhet av den blandaren, men skulle överväga att ta isär blandaren och kolla om det tillexempel finns en o-ring som tätar mot spindeln, om det isåfall går att montera en o-ring som är en dimension aningen större?
Problemet är att det är en blandare från Ikea, köp en ny från Fmm, Mora HG eller annan kvalitetstilverkare.
 
  • Gilla
ådal och 5 till
  • Laddar…
Det är tydligt att IKEA inte löser problemet. Min nyfikenhet skulle göra att jag tog isär blandaren för att se om det går att åtgärda blandaren på nått sätt. Det skulle vara en prestigevinst.
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
Att i köket ha en skitblandare är att söka sig till problem. Det finns ingen golvbrunn i köket.
 
  • Gilla
Theoweithz och 2 till
  • Laddar…
Jag stämmer in i kören: lösningen är en blandare från tex FMM, Mora osv, inte ikea.
 
  • Gilla
Theoweithz och 1 till
  • Laddar…
Under min korta bostadskarriär på typ 8 år har jag ägt 2st blandare av märket Ikea i 2 olika bostäder. Dem har tillsammans hållit tätt i ca 6 månader.

Mao, behandla ikeablandaren som det skräp den är och köp en märkesblandare innan det orsakar någon skada.
 
  • Gilla
Theoweithz och 1 till
  • Laddar…
om jag inte minns fel så har ju ikea 10 års garanti på sina blandare
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
Hus tomte
Kasta skiten
Ikea kan hålla sej till ”Billy”
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
T tergo skrev:
om jag inte minns fel så har ju ikea 10 års garanti på sina blandare
Stämmer nog. Du får en ny blandare, vem betalar rörmokaren som skruvar dit den?
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
M Mats J Fredriksson skrev:
Stämmer nog. Du får en ny blandare, vem betalar rörmokaren som skruvar dit den?
den montrar jag själv ,annars får ikea betala monteringen det ingår
 
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
T tergo skrev:
den montrar jag själv ,annars får ikea betala monteringen det ingår
Dåså, då har dom skärpt till sig. Jobbar du hemifrån kostar det dig ju nästan inget.
 
Redigerat:
  • Gilla
Theoweithz
  • Laddar…
T Theoweithz skrev:
Hej!

Det är nu tredje gången gillt där blandare med diskmaskinsavstängning (ikea) börjar läcka från diskmaskinsavstängningsvredet. Första gången tog det ett år, andra något halvår och 3 nu bara ett par månader. Ikea är tillmötesgående och byter ut men antar att felet ligger någon annanstans än blandaren? Se bilder för installation och koppling. Någon som kanske varit med om detta och har lösning? Tackar på förhand!
Tack för alla svar!
 
Hur har du löst problemet med blandaren?
 
L L A Axelsson skrev:
Hur har du löst problemet med blandaren?[/QUOTEny
Nu har jag köpt en FMmattson så får se om det hjälper. Tänkte lämna tillbaks Ikeablandaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.