T
Vi har en garageuppfart på ca 300kvm. En stenläggning hade varit det ultimata, men nu har vi inte den budgeten. Lägga singel är väl det som står närmast till hands. Men finns det några andra intressant alternativ?

Vi har endast en budget på ca 40.000 för detta projekt. Vad har ni för lösningar på något bättre/roligare än singel?


Utsikt över en grusad garageuppfart med en bil och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Asfaltkross kanske.
 
Kör stenmjöl/0-15 till ni har råd att göra det ni vill. Bara bra om det får ligga några år och sätta sig ordentligt innan ni sätter marksten.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
T
R Robert-san01 skrev:
Kör stenmjöl/0-15 till ni har råd att göra det ni vill. Bara bra om det får ligga några år och sätta sig ordentligt innan ni sätter marksten.
R Robert-san01 skrev:
Kör stenmjöl/0-15 till ni har råd att göra det ni vill. Bara bra om det får ligga några år och sätta sig ordentligt innan ni sätter marksten.
Inte aktuellt tyvärr. Vi är trött på en ofärdig tomt och vill färdigställa den direkt. Även om det innebär att det inte blir stenläggning
 
Man kanske kan göra en mindre stenläggning och komplettera med singel.
 
T
Om man vill ha så mörkt/svart singel som möjligt, är det diabas man ska välja då?
 
T Ejmelie skrev:
Om man vill ha så mörkt/svart singel som möjligt, är det diabas man ska välja då?
Det har jag. Den är väldigt fin när det regnar! Annars är den något mörkare, men inte märkbart svart.
 
T
yonna yonna skrev:
Det har jag. Den är väldigt fin när det regnar! Annars är den något mörkare, men inte märkbart svart.
Jaså har du den? Vad kul! Är du nöjd? Har du lust att ta lite bilder?

Är diabas dyrare än ”vanligt” singel?
 
Prismässigt ingen större skillnad (det är transporten som kostar) men du blir nog besviken på färgen. Finns bild under min profil (med min röda cykel). En fördel: uppfarten är inte bearbetad och jag får ändå väldigt lite ogräs efter 15 år. Diabasen är tung och gruset flyttar sig dåligt.
 
T
yonna yonna skrev:
Prismässigt ingen större skillnad (det är transporten som kostar) men du blir nog besviken på färgen. Finns bild under min profil (med min röda cykel). En fördel: uppfarten är inte bearbetad och jag får ändå väldigt lite ogräs efter 15 år. Diabasen är tung och gruset flyttar sig dåligt.
Ah ok. Kollade och den ser nästan lika ljus ut som vanligt singel. Bara när det regnar den blir mörk då med andra ord?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Vi har en garageuppfart på ca 300kvm. En stenläggning hade varit det ultimata, men nu har vi inte den budgeten. Lägga singel är väl det som står närmast till hands. Men finns det några andra intressant alternativ?

Vi har endast en budget på ca 40.000 för detta projekt. Vad har ni för lösningar på något bättre/roligare än singel?


[bild]
Öka budgeten!

Ändra era prioriteringar.
Helt säkert köper ni mycket varje månad som inte är nödvändigt.
Sälj era dyra bilar och köp två för 12.000 kr.

Kanske räcker pengarna till stensättning nu? Pågående stensättning av en kurvig gångväg med ojämna stenblock på sandbädd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vad ligger det nu? Om det är skapligt färdigt för marksten så finns det ju runt 110kr kvm på byggmax
Men måste det till massa underarbete så sticker det iväg..
Jag hade förberett för sten och lagt så mycket pengarna räcker till
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Vad ligger det nu? Om det är skapligt färdigt för marksten så finns det ju runt 110kr kvm på byggmax
Men måste det till massa underarbete så sticker det iväg..
Jag hade förberett för sten och lagt så mycket pengarna räcker till
Om du tittar på bilden så ser du pallar med marksten.
I tidigare inlägg så ville trådskaparen sälja 300 kvm av just de pallarna för 30.000 kr.
Så inte helt enkelt att veta vad TS vill men kanske menar hon faktiskt sten som gatsten och inte betong som marksten ju faktiskt är.

Klokt val om hon väljer gamla handhuggna svenska fint slitna gatsten för sina 300 kvm.
Skulle dock inte räcka med 40.000 kr utan snarare en halv miljon eller så...
 
Börja med att grusa uppfarten och vänta tills ni har råd med mer kostsam markbeläggning.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Inte aktuellt tyvärr. Vi är trött på en ofärdig tomt och vill färdigställa den direkt. Även om det innebär att det inte blir stenläggning
Vad betyder stenläggning för Dig?

Du har pallar med marksten av betong som syns på bilden, enligt din egen annons där du försöker sälja dessa 300 kvm marksten av betong för 30.000 kr.

Varför väljer Du inte att lägga dessa 300 kvm på din yta?
Är ytan färdig för plattläggning så gör jobbet för Dina 40.000 kr!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.