Hej! Hade tänkt köpa lite Milwaukee verktyg från USA, då en polare är där nu och kan ta med hem. Men vill gärna vara säker på att verktygen fungerar. Kan man köpa Milwaukee verktyg och sedan använda dem med svenskt batteri och svensk laddare? Tacksam för svar!
 
Möjligt att det är 110 V på laddarna, det får du kolla så de är för 230-240 V 50 Hz
 
J jonaserik skrev:
Möjligt att det är 110 V på laddarna, det får du kolla så de är för 230-240 V 50 Hz
Tänker enbart köpa verktyg i USA. Kommer använda svensk laddare och batteri
 
18V i USA är 18V i Sverige.

Har köpt Makita i USA och tycker de fungerar bra. Inbillade mig en stund att de kändes mer plastiga än de jag köptvi Sverige men jag vet inte...

/ATW
 
A ArneTW skrev:
18V i USA är 18V i Sverige.

Har köpt Makita i USA och tycker de fungerar bra. Inbillade mig en stund att de kändes mer plastiga än de jag köptvi Sverige men jag vet inte...

/ATW
Köpte du laddare i Sverige då?
 

Bästa svaret

japp.

Min far provade att fixa usaladdaren med att byta kontakt... men den släppte ifrån sig lite magisk blå rök och slutade fungera.

Allting förutom laddaren är lika och fungerar bra i sverige.

/ATW
 
  • Gilla
Gurfin
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
18V i USA är 18V i Sverige.

Har köpt Makita i USA och tycker de fungerar bra. Inbillade mig en stund att de kändes mer plastiga än de jag köptvi Sverige men jag vet inte...

/ATW
Det kan mycket väl vara olika känsla i plasten. Det mesta Makita i Nordamerika tillverkas i Mexiko och det mesta som säljs i EU tillverkas i Europa.

Vissa modeller heter inte samma i NA och EU. Ofta heter de samma i Japan och NA.

Makita batterier har jag köpt rätt mycket på Home Depot. Men även Festool, DeWalt och Bostitch har jag köpt i USA. Störst jag tagit hem var 4st snöslungor. :)
 
Har blandat EU verktyg och batterier med USA diton. inte märkt någon skillnad
 
Vi får ibland in Millwaukee maskiner köpta i usa som kunder vill laga, dom funkar med svenska batterier.
Men reservdelar kan inte vi köpa genom Milwaukee, dom har bara till eu maskiner och tar inte hem från usa.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.