Är i full färd med att montera ihop vårt nya IKEA-kök och allt ser bra ut hittills, förutom vin/prylhyllan "perfekt". Facken för vin visade sig inte alls vara perfekta, tvärtom var de alldeles för små för våra normalstora vinflaskor! Vi ska ha två sådana hyllor i vårt kök, men de känns ju värdelösa som vinförvaring...Är det någon som har de här hyllorna i sitt kök och hur använder ni dem? Vi tänkte ha kokböcker i dem också och de små lådorna är ju lätt att fylla med allehanda krafs. Provar bifoga en länk på hyllan, hoppas det funkar...

http://www.ikea.com/PIAimages/32723_PE122740_S4.jpg
 
Ja de såg verkligen små ut!

...stearinljus?
 
Fullvärdsmedlem: Ja stearinljus verkar ju vara ett bra förslag....NOT! Bränn upp köket för all del, det lär ju ändå inte vara några årgångsviner som lagras där.
 
B52 skrev:
Fullvärdsmedlem: Ja stearinljus verkar ju vara ett bra förslag....NOT! Bränn upp köket för all del, det lär ju ändå inte vara några årgångsviner som lagras där.
Hur menar du nu? Nykomling!

Trodde du att jag menade att de skall ha tända stearinljus, eller? Isf har du nog missupfatta mig. :D

Jag tänkte på förvaring, liggandes i de små facken.
 
Hejduk...tig: Jag förstår hur du menar iaf :) och det lät som en bra idé till några av facken. Såg någon som rullat bordstabletter som de förvarade i facken också, så jag kanske kan fylla de där tomrummen ändå...Men allra helst hade jag ju velat ha vinflaskor!...
 
Ta ut facken och lämna kvar hyllor, åtminstone en vinflaska på var sin hylla kan ni väl placera...;-)
 
Kollade precis, och visst går det in flaskor där.
 
andersmc: ja, vissa av våra smalare vinflaskor går in, men vi har även flera lite tjockare varianter (b la några vita mousserande viner)och de går inte in, tyvärr. Tanken med vinställ är ju att ha alla vinflaskorna samlade på samma ställe, men jag får väl ställa en del i något skåp då...
 
passar bäst in i kylen. kallt när det ges tillfälle. Men jag håller med om att de är något väl smala. Precis lagom till standardflaskorna.:D
 
Jaha, skumpaflaskorna är större... Det är inte lätt att hålla ordning på alla sorter. Det där med vin är inte min grej, så att säga. Nu tror jag iofs att tanken med Perfekt mest är att vara en utfyllnad för att man ska få ihop skåpen till rätt mått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.