Någon som vet vem som gör sådant? Om man vill hyra in för lite luktsanering av ett förråd med innehåll.. (innan man tömmer det för att riva och åtgärda möglet i taket)

Vi har mycket spar-grejer där som numer luktar tyvärr.. och pga lukten vill vi inte ställa in dem i andra boutrymmen!

Mitten av Skåne..
(Hörby/Sjöbo)
 
Har du kollat hygglo.se?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Claes Sörmland
En riktigt kraftig ozongenerator verkar kosta mellan 1000 och 1500 kr. Svårslaget om alternativet är att köpa in en tjänst...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Har du kollat hygglo.se?
Nej, trodde de främst hyrde ut saker.. som man sen fick ”göra själv”.. ?
Ska kika!
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
En riktigt kraftig ozongenerator verkar kosta mellan 1000 och 1500 kr. Svårslaget om alternativet är att köpa in en tjänst...
Har kollat på egen maskin oxå, iof kostade den lite till .. (du får gärna rekommendera en bra/lätthanterlig) det är helt klart också ett alternativ!

Men jag ville också ha ett alternativ, något att jämföra med.. då vi inte hinner göra allt själva (finns inget bra alternativ så kör vi väl ozon själva och får ist leja ut rivning/bygg)

..inget mer läggas på ”10-årslistan” just nu :).. nu ska det börjas betas av!
 
Claes Sörmland
Snigla Snigla skrev:
Har kollat på egen maskin oxå, iof kostade den lite till .. (du får gärna rekommendera en bra/lätthanterlig) det är helt klart också ett alternativ!

Men jag ville också ha ett alternativ, något att jämföra med.. då vi inte hinner göra allt själva (finns inget bra alternativ så kör vi väl ozon själva och får ist leja ut rivning/bygg)

..inget mer läggas på ”10-årslistan” just nu :).. nu ska det börjas betas av!
Den här ser väl övertygande ut, minsta modellen:

https://www.ozonstockholm.se/pris-k...LG1JIu4TL8jM0Lw20GoYOEwaAl3EEALw_wcB#pricebar
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
S
Ring en saneringsfirma och fråga vad det kostar att lämna in sakerna till dem och få det gjort i deras lokal.
 
Snigla Snigla skrev:
Nej, trodde de främst hyrde ut saker.. som man sen fick ”göra själv”.. ?
Ska kika!
Ett ozon-aggregat är väl en sak ... Man brukar ju inte ha ett varaktigt behov så att hyra en helg eller två kan vara tillräckligt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det finns en del varianter här där de billigaste kostar kring 600 kronor,
https://www.expondo.se/search?p=1&q=ozongenerator&o=7&n=24
Fri frakt. Det är inte mycket att fundera på pengamässigt tycker jag. Användningsmässigt är det inte så mkt finesser. I stort sett bara en timer där du ställer in drifttiden.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Den här ser väl övertygande ut, minsta modellen:

[länk]
Såg trevliga och vettiga ut!
..hade själv kollat in hm ”ozonair” (tror de hette så) för nått år sedan de verkade snäppet dyrare (trots rabatter.. då iaf)
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Ett ozon-aggregat är väl en sak ... Man brukar ju inte ha ett varaktigt behov så att hyra en helg eller två kan vara tillräckligt.
Beror ju på både vad ett kostar och vad det kostar att hyra! Kostar det 100 kr att köpa och 500 att hyra.. så räcker det ju med att man anv det köpta en gång till under sin livstid för att det iaf ska kunna ”räknas hem” :) anv man detaljera gånger är det ju ”ren vinst” :cool:

Även om jag nu funderat på att leja ut detta jobb.. så kan jag tänka mig att göra rent bilarna med ozon med om jag nu skaffade en apparat (Det kostar iaf om man lämnar in på ”biltvätten”)

Får ta med det i beräkningen också tror jag (y)
 
S sinuslinus skrev:
Ring en saneringsfirma och fråga vad det kostar att lämna in sakerna till dem och få det gjort i deras lokal.
Vill helst slippa flytta allt.. så långt. några tunga saker.. och kartonger med papper/tidningar och en del mattor och instrument..

därför rummet de stod i var perfekt.. (garaget är en m bredvid och när de inte luktar.. kan man släpa in det dit.. medan man river rummet/taket (en mögelfläck.. finns inga fönster rör el hål i yttertaket ovan.. så skumt., riktigt nyfiken på att riva)

Däremot kanske de kan sanera på plats?!
 
S
Snigla Snigla skrev:
Vill helst slippa flytta allt.. så långt. några tunga saker.. och kartonger med papper/tidningar och en del mattor och instrument..

därför rummet de stod i var perfekt.. (garaget är en m bredvid och när de inte luktar.. kan man släpa in det dit.. medan man river rummet/taket (en mögelfläck.. finns inga fönster rör el hål i yttertaket ovan.. så skumt., riktigt nyfiken på att riva)

Däremot kanske de kan sanera på plats?!
jaha, ja aggregaget är ju mobilt. Är rummet tätt så är det ju suveränt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Beror ju på både vad ett kostar och vad det kostar att hyra! Kostar det 100 kr att köpa och 500 att hyra.. så räcker det ju med att man anv det köpta en gång till under sin livstid för att det iaf ska kunna ”räknas hem” :) anv man detaljera gånger är det ju ”ren vinst” :cool:

Även om jag nu funderat på att leja ut detta jobb.. så kan jag tänka mig att göra rent bilarna med ozon med om jag nu skaffade en apparat (Det kostar iaf om man lämnar in på ”biltvätten”)

Får ta med det i beräkningen också tror jag (y)
Jag blir lite nyfiken på vad som egentligen ingår i jobbet om man lejer ut det? Blir inte den enda skillnaden att det kommer ut en gubbe, ställer in aggregatet och sen efter några dagar kommer och hämtar det igen? Då är det säkert mer ekonomiskt att själv hyra. Eller är det nåt annat som ingår som jag missat?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
S
D Dublin skrev:
Jag blir lite nyfiken på vad som egentligen ingår i jobbet om man lejer ut det? Blir inte den enda skillnaden att det kommer ut en gubbe, ställer in aggregatet och sen efter några dagar kommer och hämtar det igen? Då är det säkert mer ekonomiskt att själv hyra. Eller är det nåt annat som ingår som jag missat?
Med ett riktigt ozonaggregat sprutar man in gasen i rummet med skyddsutrustning och sen stänger till i 24 timmar innan man kan gå in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.