Hällen ELECTROLUX HOI620S piper när den sätts på. Den piper när man ökar eller minskar värmen. Ibland så stänger den av sig om det kommer lite vatten på touchkontrollerna. Och så får man gå igenom piphelvetet igen för att få igång det hela. Jobbigt och enorm störande. Är det ett tvång med detta pipande? Kan man avaktivera pipet.
Eller måste men slänga ut hällen och köpa en helt vanlig glaskeramikhäll för att bli av med pipet?
 
  • Haha
  • Gilla
Heidina och 2 till
  • Laddar…
A
Håller verkligen med,allt,allt ska pipa hela tiden idag,jag blir också tokig på skiten:confused:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
”Det var bättre förr!”

Min häll piper bara när den sätts igång. Piper nog i och för sig om man spiller på den också, men det kan man ju undvika.
 
  • Wow
straffarbete
  • Laddar…
Jag vet inte om din häll har samma elektronik som min (och andra från elux/hq), men testa det här:
Håll ner power i tre sekunder tills den börjar blinka/pipa.
Håll därefter ner låsknappen (bredvid power) i tre sekunder.
Då tänds "B0" på displayen. Tryck på plus för att ändra till "B1" och avsluta med power.

Men troligt är väl att din modell inte har möjlighet att slå av ljudet på de flesta knapptryck.
 
  • Gilla
oakboom
  • Laddar…
Min häll piper till och med när den är avstängd och man torkar av den med en fuktig trasa! Har en whirpool.. helt fruktansvärt att man inte ens kan rengöra skiten utan att det ska pipa
 
  • Gilla
Heidina
  • Laddar…
MultiMan
Faktiskt skönt att läsa om andra som också avskyr allt pipande i moderna prylar. Otroligt stressande när man håller på med annat och inte kan åtgärda ljuden direkt.

Tvättmaskinen spelar en trudelutt under flera minuter innan den slutligen stänger av.
Mikrovågsugnen tutar och piper tills man öppnar luckan.
Airfryern spelar melodier när den är klar (går t o m att byta variant).
Grillen spelar trudelutter vid varje steg av "färdighet", och blinkar i olika färger.
Enda som inte piper är hällen eftersom det är en gammal glaskeramik från 1990-talet.

Samtidigt i allt detta skriker telefonen om SMS/mail och andra saker som hela tiden pockar på ens uppmärksamhet.

Slutligen tror Google-assistenten att någon sagt något och börjar läsa ur Wikipedia om Poltava. (Undvik nya beta-läget med både svenska och engelska samtidigt, buggigt!)

Vilken "välsignelse" all modern teknik är! :rolleyes:
 
  • Haha
  • Ledsen
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
En del av dessa apparater går att reglera eller rent av stänga av ljudet. Ibland känns det som om ljudet är inställt för att vara så irriterande som möjligt. Man kan inte lämna apparaten utan att den börjar pipa om nästa steg, som det inte är någon brådska med. Det är nog klokt att kolla före köp om ljudet går att stänga av.
 
Pipande electrolux helevete!! Kommer antagligen slå sönder våran, induktion med rattar, inga knappar att hålla in. Spisen är ren och torr men står och piper hela tiden! Är så nära att slänga ut skiten, har hört att alla induktions spisar har samma pipande. Kanske dax för gas, hellre explodera i en big bang än pipande
 
D Densun skrev:
Pipande electrolux helevete!! Kommer antagligen slå sönder våran, induktion med rattar, inga knappar att hålla in. Spisen är ren och torr men står och piper hela tiden! Är så nära att slänga ut skiten, har hört att alla induktions spisar har samma pipande. Kanske dax för gas, hellre explodera i en big bang än pipande
Vad hade du i fredagsgroggen?
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Om en apparat går att skruva upp så bör man kunna hitta piphögtalaren och förstöra den, eller klippa kabeln till den.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Om en apparat går att skruva upp så bör man kunna hitta piphögtalaren och förstöra den, eller klippa kabeln till den.
En arbetskamrat till mig gjorde precis så med vattenkokaren. Sen skickade han in den till Philips och bad dem sluta stoppa in dem. Oklart om det gjorde nån skillnad :rofl:
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
P patfred skrev:
Min häll piper till och med när den är avstängd och man torkar av den med en fuktig trasa! Har en whirpool.. helt fruktansvärt att man inte ens kan rengöra skiten utan att det ska pipa
Hur löste det sig ? Min spis piper med hela tiden så fort jag dammar av eller torka av den hur stänger jag av ljudet?
 
Köpte en ny
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
P patfred skrev:
Köpte en ny
Ok... gissar att även denna pep titt som tätt? Standard numera.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Ok... gissar att även denna pep titt som tätt? Standard numera.
Nej det gör den inte och det är det bästa sen skivat bröd! Det är en Samsung :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.