Fick hem ett brev från mitt försäkringsbolag att Anticimex skulle göra en besiktning hos mig. I brevet uppmuntrade jag att ställa frågor och bolla eventuella funderingar jag har med besiktningsteknikern. Nu undrar jag om detta är så klokt? Besiktningsteknikern jobbar ju på uppdrag åt mitt försäkringsbolag så ju mer information jag ger till honom desto mer information får mitt försäkringsbolag om husets skick. Jag vill ex. inte bli ålagd av mitt försäkringsbolag att fuktmäta varenda regel i mitt hus för att kunna få ut pengar OM jag i framtiden skulle få en fuktskada.

Jag har redan besiktat huset när jag köpte det för några månader sedan så jag är väl införstådd i de risker som då hittades och jag planerar att beta av dom en i taget när jag får tid.

Skulle ni rekommendera att jag blockerar ingången till krypgrund och vind, plockar bort stegen till taket etc. så att inte besiktningsteknikern har möjlighet att ta sig in i dessa utrymmen och således kommer Försäkringsbolaget inte få information om de risker som finns i dessa? Skulle således mögel uppstå i krypgrunden så kan jag säga till Försäkringsbolaget att jag inte har haft en aning om hur det har sett ut där nere och att jag då lättare kan få ut pengar till en mögelsanering jämfört med om det har stått på besiktningsteknikern rapport att jag måste rensa allt organiskt material där nere för att undvika mögelangrepp.
 
Byt försäkringsbolag!
Sa upp vår husförsäkring hos Länsförsäkringar för flera år sen då deras besiktningsman var allt annat än tillmötesgående.
 
Tror inte du kommer kunna mörka vissa skador om du inte släpper in bes.mannen överallt. F-bolaget kommer förmodligen kunna motbevisa om skadan är gammal eller ny, den som myglar mest vinner inte alltid tyvärr...
 
  • Gilla
maja.andersson27189 och 1 till
  • Laddar…
Hehe, du behöver inte vara orolig. Den sk besiktningsmannen kommer vara en välsmord fd dammsugarförsäljare eller möjligen ex larmförsäljare som nu ska sälja på dig allt som Anticimex har att erbjuda.
Jag hade en sån stolle hemma för ett tag sen. Väl medveten om att taket läcker på ett ställe så visade jag det. Döm om min förvåning när han säger: Inga problem, öka ventilationen i sommar så torkar det ut.
Där försvann det lilla förtro... Nej fel. Förhoppningen om att allt jag hört om Anticimex var fel.

Tacka bara vänligt men bestämt Nej tack !

Till sake hör att härom dan fick jag ett mail från Novis ang försäkringsbolagens Huskollen. Den skulle de INTE skickat :crysmile:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.