N
MathiasS MathiasS skrev:
QC35 håller flera dagar för prat-möten.
Instämmer. Mina har grymt bra batteritid, och de är nästan 8 år gamla. Behöver heller inte ladda mer än 30 min för att få typ fulladdat.

@TS, glömde nämna innan också att det självklart är blåtandsuppkoppling på Bose QC 35. Funkar att ha två enheter (typ dator+telefon) parade samtidigt med.
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
N Nafs nafs skrev:
glömde nämna innan också att det självklart är blåtandsuppkoppling på Bose QC 35. Funkar att ha två enheter (typ dator+telefon) parade samtidigt med.
Två enheter fungerar ju skitbra, men detta är också en funktion jag stör mig på med Bose lurarna. Jag har luren kopplat mot telefonen, en Ipad och ibland vill jag ha sovrums-TVn till lurarna också. När alla prylar ligger i samma rum blir det ju aldrig rätt saker som kopplar upp sig och då måste man in i Bose-appen och manuellt koppla in rätt prylar. Jag önskade att det gick att ha fem enheter uppkopplade samtidigt så slapp jag mecka så mycket med detta.....men det har förstås nackdelar också eftersom andra kanske vill använda enheterna som är uppkopplade mot mina lurar....
 
Apropå det. Finns det något sätt i Windows att få ljudet från ena enheten (telefonen) i ena örat och andra enheten (datorn) i andra örat? Det vore trevligt om man kunde ha lite bakgrundsmusik när man sitter av tråkiga möten...
 
useless useless skrev:
Apropå det. Finns det något sätt i Windows att få ljudet från ena enheten (telefonen) i ena örat och andra enheten (datorn) i andra örat? Det vore trevligt om man kunde ha lite bakgrundsmusik när man sitter av tråkiga möten...
Fy dig.

Men jag kör ofta mötesljudet via teams i telefonen, bild via teams i datorn och då kan ju datorn spela vilket ljud som helst...

Dela ljudet per kanal låter som överkurs.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Fy dig.
Jag tycker det låter som en liten överträdelse. Grannen berättade att han smög ut i trädgården och skjöt en orre under ett ledningsgruppsmöte på ett stort försäkringsbolag. Där nån stans går gränsen kan jag tycka.
 
N
MathiasS MathiasS skrev:
Två enheter fungerar ju skitbra, men detta är också en funktion jag stör mig på med Bose lurarna. Jag har luren kopplat mot telefonen, en Ipad och ibland vill jag ha sovrums-TVn till lurarna också. När alla prylar ligger i samma rum blir det ju aldrig rätt saker som kopplar upp sig och då måste man in i Bose-appen och manuellt koppla in rätt prylar. Jag önskade att det gick att ha fem enheter uppkopplade samtidigt så slapp jag mecka så mycket med detta.....men det har förstås nackdelar också eftersom andra kanske vill använda enheterna som är uppkopplade mot mina lurar....
Jo, jag förstår. Jag har försökt döpa alla mina enheter så jag vet vilken som kopplas upp. Tycker det funkar rätt smidigt med att dra knappen på högra örat framåt med för att byta enhet.

Men klart att våta drömmen är det du säger :). Men finns det?
 
Ingen som har testat Jabras dyrare lurar? Har ganska generös chef (driver eget) så priset är inte så kritiskt, bara det blir bra.
 
  • Jabra Evolve2 85 MS USB-A trådlösa svarta över-örat hörlurar och USB-dongel, visade på en onlinebutikssida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nybyggarn3 skrev:
de kör ju med en mikrofon på en arm
Japp, det är det som gäller om det ska bli bra.
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
Nu provar vi dessa:
Svarta Jabra Evolve2 85 över-örat hörlurar med mikrofon och ställ, på vit bakgrund.
Enligt Jabra har den inte mindre än 10 mikrofoner. Vore väl själva fan om ingen av dom kunde snappa upp min röst.
 
  • Gilla
MrBoes
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.