A ajn82 skrev:
Ja, ser det är en model som finns till bra pris på många ställen online, vill dock gärna gynna någon av de lokala installatörerna och var ingen som offererade Mitsubishi
Vi skaffade två L/L-värmepumpar år 2012, en i åretrunt-huset och en i fritidshuset.
Båda Mitsubishi, och köptes från och installerades av en lokal firma, https://bakmarks.se
Båda värmepumparna har gått perfekt, och den i fritidsstugan har en mojäng så man kan styra den på avstånd med mobiltelefonen.
Hur långt söderut bor du? Bäkmarks håller till strax norr om Hallandsåsen och installerar säkert hos dig.

Ett tips: Ställ utedelen på en ställning på marken, inte upphängd på husväggen.
Så slipper ni ljud som kan uppstå genom vibrationer och fortplanteras runt i bostaden.
 
A
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Välj ingen av dom. Har en Gree Lomo 35 i stugan min på 45 kvm. Inbyggd WiFi. Jag gav 12000 med installationen och är nöjd. Har sen oftast på 18 gr och får ändå en bra bit över 20 i rummen.
Jag ser ingen anledning att lägga mycket mer pengar när du endast ska ha den i gymmet och värma upp då och då.
Hm..
är gree så dåliga så att det behövs en 35a till det lilla utrymmet?
 
Blodsoppen
electroluxaren skrev:
Hm..
är gree så dåliga så att det behövs en 35a till det lilla utrymmet?
Bedöm själv enligt specifikationen Vit värmepump Gree Lomo 35 med specifikationer för kyl- och värmeeffekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Bedöm själv enligt specifikationen[bild]
Går väl inte bedöma den då det inte finns några uppgifter vad den levererar när det är kallt ute !
 
C Comfort Thomas skrev:
Går väl inte bedöma den då det inte finns några uppgifter vad den levererar när det är kallt ute !
Det där är en riktigt sopig maskin. Är den ens varvtalsstyrd? Gree har någon modell s
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Bedöm själv enligt specifikationen[bild]

Den där är ju inte ens varvtalsstyrd. Gree har någon lösning med två steg på kompressorn.

Den är nog inte värd mer än vad du får betala. Duger väl till utrymmen du inte vill ha uppvärmda och värma någon gång ibland.
 
LLVP då rekommenderar jag Mitsubishi Electric, vi har kört lite olika märken på jobbet tidigare, men senaste åren bara Mitsubishi, helt enkelt för att de bara fungerar.
 
Blodsoppen
S Skyflakes skrev:
Det där är en riktigt sopig maskin. Är den ens varvtalsstyrd? Gree har någon modell s



Den där är ju inte ens varvtalsstyrd. Gree har någon lösning med två steg på kompressorn.

Den är nog inte värd mer än vad du får betala. Duger väl till utrymmen du inte vill ha uppvärmda och värma någon gång ibland.
Det är ju det jag menar.i detta fallet då han ska ha den i ett gym och värma upp då och då bör den räcka.
S Skyflakes skrev:
Det där är en riktigt sopig maskin. Är den ens varvtalsstyrd? Gree har någon modell s



Den där är ju inte ens varvtalsstyrd. Gree har någon lösning med två steg på kompressorn.

Den är nog inte värd mer än vad du får betala. Duger väl till utrymmen du inte vill ha uppvärmda och värma någon gång ibland.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju det jag menar.i detta fallet då han ska ha den i ett gym och värma upp då och då bör den räcka.
För att ha lite koll på om den räcker till effektmässigt så måste det finnas någon uppgift vad den kan leverera när det är vintertemperatur där fastigheten.
Känns som en relativt klen modell och att försöka höja temperaturen då och då med för klen modell kan nog göra en ganska besviken även om den ”bara” kostar 12000:-
 
Blodsoppen
C Comfort Thomas skrev:
För att ha lite koll på om den räcker till effektmässigt så måste det finnas någon uppgift vad den kan leverera när det är vintertemperatur där fastigheten.
Känns som en relativt klen modell och att försöka höja temperaturen då och då med för klen modell kan nog göra en ganska besviken även om den ”bara” kostar 12000:-
Jag är iallafall nöjd med min till stugan, och den räcker gott och väl. Tänkte att då ska den räcka till ett litet gym med. Men jag är ingen expert. Talar bara efter faktiska upplevelser. Och han bor i södra Skåne, som jag. Inga extrema minusgrader där.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag är iallafall nöjd med min till stugan, och den räcker gott och väl. Tänkte att då ska den räcka till ett litet gym med. Men jag är ingen expert. Talar bara efter faktiska upplevelser. Och han bor i södra Skåne, som jag. Inga extrema minusgrader där.
Bra att du är nöjd men då man inte vet vad den kan leverera och om det räcker med förutsättningar gällande tex isolering hos slutkund så blir det knepigt att rekommendera denna !

kollegor monterar/monterade GREE och vad jag hör så jublar dom inte direkt med tanke på felen och betalningen för att reparera dessa.
 

Bästa svaret

Beställde Caldo II R25 till sist för 19900kr
 
A ajn82 skrev:
Beställde Caldo II R25 till sist för 19900kr
Kanske är krånglig installation men annars får man väl deras XRH30 för dom pengarna .
Såg något produktblad på caldon men på det var det inga effektuppgifter när det är några minusgrader heller.
Kanske finns andra produktblad.
Du har haft återförsäljaren på plats så då har dom koll på att den räcker
 
A
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju det jag menar.i detta fallet då han ska ha den i ett gym och värma upp då och då bör den räcka.
Ja till ett gym duger vilket skit som helst, tanken är väl ändå att man skall hålla värmen själv? Orkar man inte gå de 4 m till gymmet för att sätta upp värmen kan man ju ta bilen det gör ju alla andra det går nog snabbare än att fibbka med en app
 
  • Gilla
pellegoria
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Beställde Caldo II R25 till sist för 19900kr

Mamma fick halverad elförbrukning i mars jämfört med förra året. Jag köpte en Mitsubishi Hero till henne i februari. I övrigt har hon direktel
 
  • Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.