Som ingen missat så har Ukraina blivit utsatta för en invasion av Ryssland. Ukrainska folket och Röda Korset behöver all hjälp de kan få.
Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att ni om ni kan donerar en liten peng till Röda Korset och stöttar dem i deras arbete. Är själv född i Ukraina och har stora delar av släkten i drabbade delar av landet.
Detta är inte ett politiskt forum och jag hoppas att kommentarerna förblir lika så.

länk till insamlingen: https://www.rodakorset.se/var-varld/har-arbetar-vi/ukraina/


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 34 till
  • Laddar…
Hjälp till alla som kan!
 
  • Gilla
mawno och 1 till
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
Silly Bear och 3 till
  • Laddar…
En femhundring insatt, vi har inte råd att låta bli att stötta Ukraina.

Hoppas vi får se militärt stöd med!
 
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Jag vill passa på att varna.
Det finns med stor säkerhet redan massor med insamlingssalternativ som på olika sätt är fake. De kan gå till rena kriminella, eller rysk säkerhetstjänst. Om det nu skulle vara någon skillnad.
Jag vet inte hur man på något säkert sätt kan verifiera. Men om man går direkt till kända sidor som röda korset så borde det vara säkert. Följ inte länkar som kommer på Facebook eller forum som här.
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag vill passa på att varna.
Det finns med stor säkerhet redan massor med insamlingssalternativ som på olika sätt är fake. De kan gå till rena kriminella, eller rysk säkerhetstjänst. Om det nu skulle vara någon skillnad.
Jag vet inte hur man på något säkert sätt kan verifiera. Men om man går direkt till kända sidor som röda korset så borde det vara säkert. Följ inte länkar som kommer på Facebook eller forum som här.
Man kan maila Ukrainska ambassaden i Sverige... därifrån fick jag den länkade insamlingen i inlägg 4
 
  • Gilla
sunnis och 2 till
  • Laddar…
Mycket bra initiativ @fremax
Jag valde röda korsets insamling för det är väl beprövat att hjälp når fram. Många bäckar små...
Bekräftelse på skickad gåva via Swish till Svenska Röda Korset på 100 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
galento och 2 till
  • Laddar…
galento
Skickade in en hundring , inte mkt men alltid nåt. Vad jag tycker om putin är inte lämpligt att skriva :mad::mad:
Skärmbild av bekräftelse på donation på 100 kr till Svenska Röda Korset med texten "Din betalning är skickad".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
R
skoge skoge skrev:
Ingen aning, men det finns piloter som är utbildade på Gripen som garanterat åker ner för rätt betalning
Du "har ingen aning", men du är säker på att de finns? Då kan vi bortse från ditt uttalande om att "piloter går att få tag på". Du tror det men har inga belägg.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A
som andra skrivit..

Vilken tur att viss inte är moderator..
Ingen bestämmande makt här inte.. Eller är det Putin på besök? ;):crysmile:
 
P
Mitt inlägg om Läkare utan gränser blev visst flyttat till den tråden. Jag utgår från att det halkade med av bara farten så jag kanske får berätta det igen?

Läkare utan gränser finns på plats i Ukraina.
Se https://lakareutangranser.se för hur man kan hjälpa till. Som kriget har utvecklats behövs det mer läkarhjälp och annan sjukvård i Ukraina.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Om man betalar till UNHCR dubblas pengarna av Akelius just nu.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Om man betalar till UNHCR dubblas pengarna av Akelius just nu.
Tack, bra tips att passa på, UNHCR är väl en av de mer seriösa, så en femhundring just insatt. Jag har tänkt försöka matcha att skänka lika mycket till Ukraina som jag lägger på lunch på jobbet (vilket är ca 75 spänn per dag), eller snarare normalt lägger på lunch (under Corona har jag käkat billigt). Inte så jättemycket men ändå något. Många bäckar små som sagt...

Är nedan länk en bra om man vill bidra till deras arme? Det blir väl isåfall några hundra, tyvärr ingen MIG29. Men vill ha nåt bra ställe att skänka till där pengarna garanterat kommer till nytta.

Degerlunden Degerlunden skrev:
Här kan man även bidra till armen och flyktingar i Ukraina.

[länk]
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.