TRJBerg
Sittställning Forlowt skrev:
Vi var genom något liknande och jag ser ingen rimlighet i att man ska riva ner allt, en rimlig lösning är klinker på klinker om du vill ha vit.

Jag hade sagt ekonomisk ersättning... men hela summan är inte rimligt, deras summa är rimlig tycker jag.

Att dom erbjuder sig att riva är faktiskt riktigt jävla grymt !!! ++++ Till butiken! Dom måste få en chans att få rätta till det som blivit fel.


För övrigt skitsnyggt kakel!
Kaklet är skitfult.
 
  • Gilla
  • Haha
bsn och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker av bilderna att dömma att kaklet ser förbannat märkligt och fult ut. Hade därmed inte accepterat det som matt vit, då det varken ser matt eller vitt ut.
Dock borde Ni även kompenseras för att arbetet måste göras om i veckor på Er arbetsplats osv. Säljaren borde kontrollera produkten likaväl som Ni? Svårt dock att kräva mer än att det görs om skulle jag tro.
Lycka till!
 
  • Wow
  • Haha
TommyLarsson och 1 till
  • Laddar…
H
Ta alt. 2 inget att tveka på
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Så du tycker själv att en rimlig ersättning är att du får ett badrum renoverat för 0 kr? Inte konstigt att kakelfirman blir irriterade på ditt motbud... :rofl:
 
  • Gilla
Björkdahl och 3 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Så du tycker själv att en rimlig ersättning är att du får ett badrum renoverat för 0 kr? Inte konstigt att kakelfirman blir irriterade på ditt motbud... :rofl:

Om du tror att en badrums renovering kostar 78.000kr så är du snett på de. VVS, elektriker, möbler osv är ju kostnader jag inte tagit upp. Detta kosta över 150.000kr allt som allt. Och när vi får en ersättning på 12.500kr så känns det lite klent när man lagt över 150.000kr…
 
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
R RavenRib skrev:
Om du tror att en badrums renovering kostar 78.000kr så är du snett på de. VVS, elektriker, möbler osv är ju kostnader jag inte tagit upp. Detta kosta över 150.000kr allt som allt. Och när vi får en ersättning på 12.500kr så känns det lite klent när man lagt över 150.000kr…
Fast de lär väl knappast behöva göra om VVS/elektricitet etc? Du kan inte förvänta dig att både ha kakan och äta den. Ta alt 2 om ni stör er på kaklet. Ta pengarna om ni kan nöja er och köp nåt skoj.
 
  • Gilla
Hank_Ö
  • Laddar…
Att firman erbjöd att kakla om allt är oerhört generöst. Det tar inga veckor att kakla om. Jag hade tagit alternativ 2 alla dagar i veckan under förutsättning att de gör jobbet så sammanhängande som möjligt så att de inte skickar dit någon för någon timmes jobb här och där.
 
  • Gilla
Sigge1960
  • Laddar…
Sittställning
TRJBerg TRJBerg skrev:
Kaklet är skitfult.
Subjektivt?

Prova lägg energi på att ge råd till TS istället.
 
  • Gilla
videopac och 5 till
  • Laddar…
Generellt är det väl så att om en leverantör gör fel så ska leverantören först få möjlighet att åtgärda felet innan man kan kräva ekonomisk kompensation ö h t? M a o bör du välja mellan alt 1 o 2.
 
TRJBerg
Sittställning Forlowt skrev:
Subjektivt?

Prova lägg energi på att ge råd till TS istället.
Naturligtvis subjektivt. (Tror inte det finns en teknisk definition på "skitfult".)
TS har redan fått de råd han behöver.
Men att kalla kaklet vackert är direkt vilseledande och måste rättas.
 
Sittställning
TRJBerg TRJBerg skrev:
Naturligtvis subjektivt. (Tror inte det finns en teknisk definition på "skitfult".)
TS har redan fått de råd han behöver.
Men att kalla kaklet vackert är direkt vilseledande och måste rättas.

Du börjar med att kalla det subjektivt och sen gör samma misstag igen, smart ;)
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
Åsa Lund
TRJBerg TRJBerg skrev:
Naturligtvis subjektivt. (Tror inte det finns en teknisk definition på "skitfult".)
TS har redan fått de råd han behöver.
Men att kalla kaklet vackert är direkt vilseledande och måste rättas.
Nja, det måste det väl inte?
Smaken är som baken :cool:
 
  • Haha
  • Älska
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Då kan vi ju börja sälja bilar i solid vit som gråmetallic, biltillverkarna sparar en slant på billigare lack. Inte vilseledande det heller eftersom några få gillar vit bättre? Smart!
 
Sittställning
P patriklarsson skrev:
Då kan vi ju börja sälja bilar i solid vit som gråmetallic, biltillverkarna sparar en slant på billigare lack. Inte vilseledande det heller eftersom några få gillar vit bättre? Smart!
Äähh tänk såhär.. hade du fått skit av din fru ifall du tvätta något med den vita färgen bland övriga färger ? ..precis den är så gott som vit ;)
 
  • Haha
RavenRib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.