J
Svårt att se att en individ god för sådan summor väljer just det huset.

Dock har jag inte dessa summor så svårt att veta hur tankebanorna för en snuskigt rik person går. Det jag dock fått för mig är att mycket pengar på kontot innebär att man är ekonomisk och förmodligen inte tycker detta prisvärt.
 
Det är ett så ofattbart konstigt bygge, har du pengar så du kan köpa i princip vad som helst i Sverige varför skulle du välja denna address? Och att bo i princip vägg i vägg med grannarnas högst normala villor?

Många kommenterar att priset säkert mest är för marknadsföring, så är det nog men hur resonerar Sotheby i så fall? Om det visar sig att det riktiga priset på det här huset hamnar långt under utgångspriset så kommer ju deras klienter börja ifrågasätta priset på varenda objekt de har till salu. Det förstör deras eget varumärke...
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Förstår fortfarande inte varför det behövs dubbelt så många badrum som sovrum.
Det är väl för att varje person ska få ett eget badrum, om det skulle sova 2 personer där. Överdrivet och onödigt? Javisst :)
 
Kanske tvättat en massa deg i bygget? ;)
 
J
Jag körde förbi 150 miljonerskåken idag, för att uttrycka mig snällt så kan jag säga att det inte är min stil och tur är väl det.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Det har legat ute ett tag nu, förståeligt.. Vem skulle betala 150 milj för det? Ger mig obehagliga vibbar.. Detta i kombination med att det är helt själlöst. Kanske är det, att det känns ”dött” på nåt vis..
 
P PurreP skrev:
Förvisso ett bra läge men långt ifrån ett "Elit-läge", för liten tomt också. Nån som kan tänka sig att köpa något dylikt kanske vill ha lite security och det går inte att åstadkomma på den trånga tomten om det ska kännas trevligt.

Svårt att se att nån vill betala mer än kanske 70-90, tomten är väl värd 20-25 kanske...

Känns som ett konstigt projekt från början, de som gillar det mest är nog omkringliggande som kanske åker med uppåt i värde tack vare detta...

Ganska kul att det ligger granne med lite av en kuf med massa bilar på tomten och en gammal Gulf-mack på uppfarten... [länk]

Nej, det ser ut som en Texaco-mack.
 
Är det inte så att det är en väldans massa konst som ingår i priset oxå? Att huset säljs med allt man ser. Det är iaf det jag hört :)
 
A
harry73 harry73 skrev:
En nyare flygbilder
[bild]
Det är väl så att om den inte går att nå med annat än med båt så gäller inte samma sak som om det hade gått att gå så där hos samtliga hus på rad?
 
Eaum
Blivit med sommarhus Blivit med sommarhus skrev:
Är det inte så att det är en väldans massa konst som ingår i priset oxå? Att huset säljs med allt man ser. Det är iaf det jag hört :)
Och jag har hört att både bil och helikopter ställdes dit enbart för fotograferingen och inte ägs av ägaren till huset :crysmile: Men vinet tror jag ingår!
 
  • Gilla
Blivit med sommarhus
  • Laddar…
MrZero skrev:
Det är väl så att om den inte går att nå med annat än med båt så gäller inte samma sak som om det hade gått att gå så där hos samtliga hus på rad?
MrZero skrev:
Det är väl så att om den inte går att nå med annat än med båt så gäller inte samma sak som om det hade gått att gå så där hos samtliga hus på rad?
Men det går att nå utan problem från vägen. Dels genom en smal remsa bredvid huset i fråga och grannen, men ännu lättare bara en liten bit bort.

Sen att ägarna av husen på gatan gör allt för att det inte ska se ut som att man kan gå där (eller gör så att man de facto inte kan gå där) gör inte att rätten att vara där försvinner.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
harry73
Huset ligger inte på hemnet längre, men är inte sålt. Familjen Westling bor kvar.

Tyvärr får vi inte veta hur mycket huset var värt på riktigt
 
Eaum
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.