Vad köper ni för modell av jeans och var gör ni det? Kalla det "arbetskläder för lättare husarbete" om det gör det lättare att acceptera off topic ämnet. :)

Ute efter hållbara kvalitetsjeans passande medelålders man med medelövervikt. :crysmile: Struntar fullständigt i märket men betalar gärna lite mer för kvalitet. Brukade tidigare köpa ett av Dressmans "egna märken" men just de jag brukade köpa tror jag de slutat med.
 
Det är väl sådana här du skall ha:
Blå hängselbyxa av märket Fristads med många fickor för verktyg och tillbehör.
Massor med fickor för pennor, telefon, snus, spik, måttband kniv, vattenpass, ja allt!
Fristads, inte billiga direkt, men bra!
Finns där arbetskläder säljs.
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det är väl sådana här du skall ha:
Tack gulleplutt! :love: Visst skulle dessa fungera ibland men nu är det mer vanliga jeans jag är ute efter. Tänk det fåtal gånger man går hemifrån utan vattenpass i fickan. :crysmile:
 
finns även som midjebyxa
 
K
Brukar använda mig av uttjänta vardagsjeans till det, nått hål i eller fläck som gör att man inte vill ha dom till jobbet längre. Har haft Diesel Larkee-beex i många år, sitter avslappnat och har gudomlig stretch.
Jeansbolaget har jag handlat på.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
harry73
Det är vardagsjeans Alfredo menar :rofl:

Jag brukar också handla hos Dressman eller eventuellt Brothers. Men nu handlar jag inte så ofta kläder, så jag kommer inte ihåg modell eller märke, men det borde vara bra kvalitet i alla fall (med tanke på hur länge de håller)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Jeansbolaget har jag handlat på.
"32 butiker från norr till söder" och jag har aldrig ens hört talas om dem. Nu inser ni nivån på mitt klädintresse. :surprised:

Det känns dock mer som de sysslar med "dyra" märkeskläder än de vardagsjeans jag är ute efter, eller har jag fel?
 
Levis 501, sedan 40 år och före var det LEE inkl. jacka. Riktigt slitna blir arbetsbyxa och för det lite finare blir det de svarta.
Köps på lokal butik Carlings och brukar hamna runt 800:-.. Tillhör de som handlar i klump, dvs 2-3 byxor när priset är det rätta.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Lager 157, bekväma hyfsad kvalité håller lätt 1 år per par, 299-499 kr klassen (y)
 
Diesel från deras Store. Eller Replay från Store eller Care of Carl.

Då vet jag exakt vad jag får med de olika modellerna. Slår aldrig fel.
 
https://www.nudiejeans.com/

Thin Finn helst, men något år hade jag en riktig fläskröv och fick köpa modellen Big Bengt istället. Viss reservation för att jag inte minns modellnamnen helt korrekt.
 
K KjellTimell skrev:
Brukar använda mig av uttjänta vardagsjeans till det, nått hål i eller fläck som gör att man inte vill ha dom till jobbet längre. Har haft Diesel Larkee-beex i många år, sitter avslappnat och har gudomlig stretch.
Jeansbolaget har jag handlat på.

Larkee-beex har utgått ur diesels sortiment. Har du hittat nån ersättare?
 
Köper äkta kopior av alla märkesjeans i Egypten.
110 kr paret och märker ingen skillnad på dom jag köpt hemma.
70 kr st för piké tröjor,
200 kr för alla tjocka långärmade tröjor, naturligtvis också äkta kopior;)
Billiga resor dit med tomma resväskor och resan är betald på mina kläder.
Gjorde likadant till Turkiet för 20 år sen när barnen var små.
I stort sett alla kläder som gick under året till dom köptes och vi hade gratis semester;)
 
smh
Tradera. Billigt, miljövänligt och du slipper gå i butiker.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
engs
Schwen92 Schwen92 skrev:
Lager 157, bekväma hyfsad kvalité håller lätt 1 år per par, 299-499 kr klassen (y)
Köpte där tidigare men efter att tre par på raken gått sönder på precis samma område… i grenen av alla ställen Slutade jag. Var en dålig batch kanske då jag på klassikt gubbmanér ofta köper kläder buntvis för att minimera tiden i klädaffärer.

Synd de verkar slutat med typ märkesjeans av utgående modeller och och så, bara har sina egna nu.

Edit: handlar ofta på best secret numera, de har nån löjlig ”bara för medlemmar” men det är naturligtvis bullshitmarknadsföring. Du kan googla fram en ”inbjudan” från hälften av Sveriges alla poddare typ…
Går att hitta riktiga fynd där men det är besvärligare är det inte går att testa narurligtvis.
 
Redigerat:
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.