nikasp
Har inte lusläst men sett bilar som ligger på 6 månader eller mer. Vad finns för bilar att privatleasa kring 3000-3500? I storlek och stil med BMW i3 tänker jag. Tänker att ha som den bil som rullar mest mellan 0-17 km hemmavid och sedan troligen behålla diesel-Passaratin för att dra släp och åka på skidsemester med.

Har även klurat på VW ID4 men tror jag testar en mindre bil på kortare tid först.
 
nikasp nikasp skrev:
Har inte lusläst men sett bilar som ligger på 6 månader eller mer. Vad finns för bilar att privatleasa kring 3000-3500? I storlek och stil med BMW i3 tänker jag. Tänker att ha som den bil som rullar mest mellan 0-17 km hemmavid och sedan troligen behålla diesel-Passaratin för att dra släp och åka på skidsemester med.

Har även klurat på VW ID4 men tror jag testar en mindre bil på kortare tid först.
Intresserad av samma fråga...

Hade offert på en I3 på 12-månader i december men var för saktfärdig i mitt beslut....

Tittat lite på MG, Opel Mokka och VW ID3 men ingen som riktigt lockar....

Kampanj på Opeln på 2690 /månad.... 36 månader och 3000 mil....

Hittar inget vettigt på mindre än 36 månader
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Kolla på Peugeot e-208, från 2599:- och 24 månaders kontrakt. Om jag inte har fel så är det i grunden samma plattform som opeln.
Dessutom prioriterar Peugeot elbilar så det är längre leveranstid på övriga 208 om man inte hittar lagerbilar.
 
  • Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
nikasp
jlind74 jlind74 skrev:
Kolla på Peugeot e-208, från 2599:- och 24 månaders kontrakt. Om jag inte har fel så är det i grunden samma plattform som opeln.
Dessutom prioriterar Peugeot elbilar så det är längre leveranstid på övriga 208 om man inte hittar lagerbilar.
Tack för tips! Men jag har sagt aldrig mer franskt efter jag ägde en ”billig” Peugeot 307 en gång. Typ alla spindelleder gav upp, fick byta avgassystem (bil som gått 7000 mil…) samt att styrleden glappade. Fick den 14000 kronorsgrejen på försäkringen men bilen kostade mig 18000 över 1,5 år i reparationer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.