Hej folket! Jag behöver hjälp.

Söker en router av nåt slag, som jag tänkte koppla ihop med min nuvarande router/modem (via wifi) som sedan ska kunna koppla in med en nätverkskabel till bergvärmepumpen (ctc gsi608).
Går det ?
Grejen är att jag vill inte dra kabel ifrån nuvarande modem och borra hål i väggar..
tacksam för svar.

Mvh
 
Jag tycker Powerline är en bättre lösning för det du vill göra.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Men det finns även repetrar som kan göra så.
 
D Danielserpentin skrev:
[länk]

är det sånt jag behöver?
Ja.
 
K Kane skrev:
Ja.
Okej tackar så mycket!
 
Nu köpte jag en sån som jag länkade. Men får det inte att fungera ändå.. har kopplat ena extendern direkt in till routern med kabel (stog så i manualen) och den andra är vid bvpumpen.

men det lyser inte grönt ljus bak på routern. Den blinkar (orange).

Är det nån spärr i routern?
Har Telenors router.

mvh
 
Prova att installera dem i ett grenuttag sittandes bredvid varandra, med en sladd till routern och en till din dator. (Stäng av allt wifi i datorn så du verkligen vet att det funkar över powerline)
När du ser att allt funkar flyttar du pluggen till rätt ställe vid värmepumpen. Då vet du åtminstone om grejerna funkar som de ska.
 
F fredrik.johansson skrev:
Prova att installera dem i ett grenuttag sittandes bredvid varandra, med en sladd till routern och en till din dator. (Stäng av allt wifi i datorn så du verkligen vet att det funkar över powerline)
När du ser att allt funkar flyttar du pluggen till rätt ställe vid värmepumpen. Då vet du åtminstone om grejerna funkar som de ska.
tyvärr jag äger ingen dator. Har endast telefon/platta. Tack för tips!

jag laddar upp en bild på hur jag har kopplat.
En skiss som visar hur en router är kopplad till en adapter och en bärbar dator via nätverkskablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Instruktionsdiagram för att skapa och ansluta till ett säkert powerline-nätverk genom parning av enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du tryckt på "pair" knapparna på powerline enheterna för att få dom att synka sig tillsammans
 
Redigerat:
  • Gilla
Danielserpentin
  • Laddar…
Nu har dom kontakt med varandra. Klarar tydligen inta ta igenom 2väggar.
Men nu är grejen att pumpen säger att den inte har någon Serveranslutning? Ctc gsi 608. Någon som är kunnig?

Tackar ödmjukast för hjälpen jag fått hittills.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.