D rob_t_j72 skrev:
Hur sjutton fick de bygglov? Smälter ju inte in direkt…
Det har uppförts flera underligga byggen på Drakskeppsvägen de senaste åren, bla flera flerfamiljshus på villatomter. Nu finns en salig röra av olika byggnadstyper.
Fram till millenniumskiftet fanns vad jag minns enbart villor.

På Näsbyudden vid Näsbyviken har några "skrytbyggen" uppförts som till storlek och läge överglänser 150 miljonsvillan.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
T
E etompau skrev:
Fick en gratistidning i brevlådan, ett sorts inspirationsmagasin.
Där fanns i en artikel om ett nybyggt hus utanför Stockholm.

150 miljoner kr, 18 rum, egen heliport, garage för 5 bilar, kök i valnöt, givetvis en
egen bio samt tempererad vinkällare med plats för 1000 flaskor.

En bildtext beskrev även lite omkring tekniken i huset. El-abonnemang på 100 A.
[bild] [bild]
Skulle inte bo där om jag fick betalt.
 
  • Gilla
Kalle B och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte en chans över 100 om inte en blind shejk från öknen tappar en väska med diamanter i knäet på mäkklarn...
Tjaaa… Någon rysk gangster kan säkert nappa. Om någon sådan sedan hittar dolda fel så vill man nog inte vara säljare.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Ett rykte säger att sonen i huset läckte ut att kostnaden för bygget var kring 65 MSEK (med eller utan de 22 MSEK är dock inte känt).
Det låter lite mer rimligt. 150m är knappast kostnaden för bygget, utan snarare vad någon med ett överflöd av pengar potentiellt skulle kunna betala.
 
C
Undrar vad man får för svar på frågan om helikoptern och konstverken ingår?
 
Rejält vinförråd. Undrar hur de löst kylningen, med tanke på att utrymmet har glasväggar mot uppvärmda utrymmen.
 
jisses man tänkte bara "äh tar det dyraste materialet" ingen framtidvission när det blir så där passar inte gardinstången från IKEA längre måste vara svarvat ebenholtträ m.m

skulle vara skoj att vara röris där och byta något och det gick snett
 
Å det blåser som fan på fjärden utanför
 
harry73
En nyare flygbilder
Luftbild över fastighet med markerad gräns och byggnader på en karta-app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Ser ut som de har annekterat stranden
 
H hempularen skrev:
Ser ut som de har annekterat stranden
Tänkte samma sak, undra hur många anmälningar som går in till kommunen efter denna bild ;) ?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vad är egentligen syftet med att lägga ut huset till ett rent fantasipris på 150 mkr? Marknadsföring?

/Krille
 
K Krille4 skrev:
Vad är egentligen syftet med att lägga ut huset till ett rent fantasipris på 150 mkr? Marknadsföring?

/Krille
Ja, det tror jag.
 
F
A AndersS skrev:
Lite OT men fanns på SVT idag
[länk]
Tänk på att siffrorna är i dollar;)
finns mängder av klipp på det huset. Jag såg nåt på Youtube för några år sen då dom gick igenom allt i huset. Om jag inte minns fel så var det i två eller tre avsnitt. Förstår fortfarande inte varför det behövs dubbelt så många badrum som sovrum. Hela helvetet känns som en belastning för ägaren.
 
Tror syftet med priset är precis detta. Marknadsföring. Sen kanske de säljer för mer normala 35 miljoner.
Men om alla dessa skeiverier. Även av de som är kränkta får upp priset med bara en miljon så… har man ju fått en miljon mer än innan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.