J jonaserik skrev:
En äldre Honeywell , säkert i en plåtlåda. Den högra har en ratt utanför locket och är drifttermostat, den vänstra som gömmer sig under locket är med all säkerhet ett överhetningskydd ( ställs på ca 95 C ) och ligger i serie med den högra. En normalt del på oljeeldning och kan med fördel även sköta om en pellets. Den har två st smala rör som slutar i en bulb och instuckna i ett rör rakt in i pannan.
Ännu en gång stort tack.
Inte omöjligt jag skickar igen när jag ska koppla in elen :)
 
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Eller så köper du en stenullsskiva och skär till där det glipar.
Tänk även på att där ska vara en lågriktare till brännarkoppen så du inte bränner sönder direktspjället
Vilken typ av stenull ska jag ha?
Är stenull matta och skiva samma?
 
J jonaserik skrev:
En äldre Honeywell , säkert i en plåtlåda. Den högra har en ratt utanför locket och är drifttermostat, den vänstra som gömmer sig under locket är med all säkerhet ett överhetningskydd ( ställs på ca 95 C ) och ligger i serie med den högra. En normalt del på oljeeldning och kan med fördel även sköta om en pellets. Den har två st smala rör som slutar i en bulb och instuckna i ett rör rakt in i pannan.
Räcker det med enbart den termostaten eller behöver jag en till?
 
Hur kopplar jag in kabeln som sk gå till brännaren i termostaten. Är 4 sladdar i kabeln.

Elektrisk kabel med svart skydd, frilagda slut med fyra färgkodade sladdar, på ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektriskt schema på papper som visar kabelanslutningar, använd för att koppla in termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Schematisk ritning över elinstallation med flera anslutna komponenter och märkningar för kopplingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.