Halloj,

Jag har varit/är I processen att bygga garage och har nu en färdiggjuten grund. Jag hade såklart tänkt ställa ett garage på grunden men hade majoriteten av insatsen i aktier på börsen och som känt har 2022 inte inneburit någon större lycka utan snarare kraftig nedgång. Nu med Ryssland vs Ukraina kommer det bara att bli värre...

Jag har inte köpt själva garaget än så sitter inte i skiten på något sätt, men så länge hade jag ändå tänkt använda betonggrunden som uppställningsyta för bilarna. Är det något jag bör tänka på? Kan grunden ta skada av väder? Snö, is, regn osv...
 
Lite beroende på vilken betong du använt så bör plattan klara snö, is och minusgrader. Ju bättre betongkvalitet (lägre Vct-tal) ju bättre motståndskraft. Jag skulle inte vara speciellt orolig för att låta plattan stå utan skydd över vintern.

Vad du däremot ska passa dig för är att parkera bilar som har gått i vägsalt. Om salt kan droppa ner på plattan och sedan frysa så kan det orsaka skador.
 
Tomture61
R roniish skrev:
Halloj,

Jag har varit/är I processen att bygga garage och har nu en färdiggjuten grund. Jag hade såklart tänkt ställa ett garage på grunden men hade majoriteten av insatsen i aktier på börsen och som känt har 2022 inte inneburit någon större lycka utan snarare kraftig nedgång. Nu med Ryssland vs Ukraina kommer det bara att bli värre...

Jag har inte köpt själva garaget än så sitter inte i skiten på något sätt, men så länge hade jag ändå tänkt använda betonggrunden som uppställningsyta för bilarna. Är det något jag bör tänka på? Kan grunden ta skada av väder? Snö, is, regn osv...
Min egen garageplatta stod öppen för väder i 10 år :D
Vad som händer är , om nu ytan är slät , så lossnar lte av ytskicktet (vi pratar mycket tunt) så ytan blir skrovligare , vill man måla plattan får man köra många lager , för att få den slät .
Kan suga mycket färg också .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.