Status
Tråden går ej att kommentera.
Ja det undrar jag..och varför är dom flyttade??

Ni kan ju inte bara flytta en tråd utan att meddela vart den flyttats???
 
Fundering; är det så bra egentligen? Det blir till slut en "jättetråd" som man inte orkar läsa, idag 180 inlägg. Skötsel av gräsmatta består av många delar och det kanske nu är dags att dela den i flera områdem; nyanläggning, gödsling, höstskötsel,mm.
 
AndersS skrev:
Fundering; är det så bra egentligen? Det blir till slut en "jättetråd" som man inte orkar läsa, idag 180 inlägg. Skötsel av gräsmatta består av många delar och det kanske nu är dags att dela den i flera områdem; nyanläggning, gödsling, höstskötsel,mm.
Jag gåller med dig.. en sådan tråd är bara jobbig att följa och läsa..
Då ser jag hellre 2-3 liknande frågetrådar i veckan än att behöva leta svar i sveriges jobbigaste gräsmattetråd..
 
Håller fullständigt med. Jag orkar inte ens titta på gräsmattetråden.
 
näe plus att dem olika frågorna försvinner in i varandra och man får inte svar på sin fråga...istället kommer någon annan fråga osv...
 
Kul att se att flera reagerar på detta.
Ett bättre alternativ är en egen avdelning för gräsmattor.
 
Ok..jag har inte heller orkat gå in i denna jättetråd,därför startade jag en egen...

begränsa det då hellre som snuttjulle säger och skapa en egen avdelning..:)
 
snuttjulle skrev:
Kul att se att flera reagerar på detta.
Ett bättre alternativ är en egen avdelning för gräsmattor.
Eller så gör man som vi gjort i flera andra avdelningar - samla trådar om gräsmattor i EN tråd, dvs ha en tråd som en länksamling. Fungerar väldigt bra.
 
mats_o skrev:
Varför? För att det räcker med en samlad tråd om gräsmattor. Blir betydligt lättare att hitta på så sätt.
Lättare att hitta? Ni måste skämta...

Så fort trådar flyttats till gräsmattetråden så slutar iaf jag att följa dem och jag tror inte jag är den enda. Ett effektivt sätt att döda en diskussion är det däremot. Jag undrar hur många fler inlägg det hade varit tillsammans om de hade fått lov att hållas separat. Nu vågar man ju knappt starta en gräsmattefråga för att man vet att den kommer flyttas till något soprum för trådar som inte får ta någon plats.

Ha en separat avdelning för gräsmattor om dessa trådar nu tar för mycket utrymme från övriga trädgårdsfrågor.


/Kalle
 
lillalillajag skrev:
Ja det undrar jag..och varför är dom flyttade??Ni kan ju inte bara flytta en tråd utan att meddela vart den flyttats???
Vid varje flytt läggs info om att tråden flyttats till gräsmatteforumet - denna info ligger kvar 1-2 veckor.

Ja, gräsmattetråden är inte optimal. Vi funderar lite på hur vi skall lösa detta på smidigaste sättet. Samtidigt är det lite trist att forumisterna inte söker i tidigare trådar innan ny fråga ställs - i många fall har samma fråga ställts och besvarats ett otal gånger.

Vi återkommer med - förhoppningsvis - en bättre lösning.
 
yonna skrev:
Vid varje flytt läggs info om att tråden flyttats till gräsmatteforumet - denna info ligger kvar 1-2 veckor.

Ja, gräsmattetråden är inte optimal. Vi funderar lite på hur vi skall lösa detta på smidigaste sättet. Samtidigt är det lite trist att forumisterna inte söker i tidigare trådar innan ny fråga ställs - i många fall har samma fråga ställts och besvarats ett otal gånger.

Vi återkommer med - förhoppningsvis - en bättre lösning.
Är det inte meningen med ett forum att man ska ställa frågor och få svar? Vad gör det om samma fråga har varit uppe innan?
Hur ni ska lösa "problemet"!? Låt trådarna vara och släng inte ihop demi en och samma!
 
DT skrev:
Är det inte meningen med ett forum att man ska ställa frågor och få svar? Vad gör det om samma fråga har varit uppe innan?
Hur ni ska lösa "problemet"!? Låt trådarna vara och släng inte ihop demi en och samma!
Forum-etikett brukar nog vara att man gör en sökning först. Byggahus är inte på långa vägar det första forum som knorrar om samma fråga dyker upp gång på gång.
 
Kalleman skrev:
Lättare att hitta? Ni måste skämta...

Så fort trådar flyttats till gräsmattetråden så slutar iaf jag att följa dem och jag tror inte jag är den enda. Ett effektivt sätt att döda en diskussion är det däremot. Jag undrar hur många fler inlägg det hade varit tillsammans om de hade fått lov att hållas separat. Nu vågar man ju knappt starta en gräsmattefråga för att man vet att den kommer flyttas till något soprum för trådar som inte får ta någon plats.

Ha en separat avdelning för gräsmattor om dessa trådar nu tar för mycket utrymme från övriga trädgårdsfrågor.


/Kalle
Jag håller helt med. När man startar ett nytt inlägg som flyttas till jättetråden så ser det ofta ut som ett förvirrat svar på ett annat inlägg. Och eftersom tråden blandar en massa frågor och är allmänt jobbig att läsa så låter man bli och då svarar man ju inte på andras inlägg heller. Fram för en egen gräsmatteavdelning!
 
janbo skrev:
Forum-etikett brukar nog vara att man gör en sökning först. Byggahus är inte på långa vägar det första forum som knorrar om samma fråga dyker upp gång på gång.
Nu sa jag väl inget om att inte göra en sökning först!

I ett forum är det ju iallafall tanken att man ska ställa/leta frågor och få svar, och att hitta svaren är inte lätt när man lägger alla frågor/svar i en och samma tråd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.