Hej,

Jag undrar är det någon som kan ge mig lite tips på företag som gjuter betonggolv i källaren. Allt är färdigt. Har lagt isolering 100mm, armeringsnät samt golvvärme rör. Allt är färdigt för att lägga in betong. Så har ni några referenser??

/Paul
 
Hej igen,

Glömde säga att det är 3 st rum med total yta på 50 kvm. Behöve 10 cm betong ung, så ung 5kbm betong.

/paul
 
Har du gjort allt förarbete själv?

Gjuta är ju busenkelt jämfört med det du redan gjort, speciellt om man tar betongbil. Tror man får in 8-9Kubik i en bil.

En laser och tumstock är allt som behövs, sen flytspackla 5-10 mm så är det ju färdigt.

Gjutit 3 golv i huset samt flytspacklat allt själv, utan betongbil. Körde med planblandare. Hade aldrig gjort det tidigare.

Stor 100 liters balja med riktig elvisp vid flytspacklingen som man välter ut är väl det mest avancerade.
 
Jag tycker 100mm låter tjock, för att vara till ett källargolv. Är botten/massorna rätt packade och med bra armering, bör du klara det med 50--70mm. Man får också tänka på tyngden, när man vill lasta in så här mycket betong i en gammal kåk.
 
Varför skall du spackla golvet ???

Man gör ju betongolvet så fint så att det är klart när det bränt.
 
Dessa gjorde ett suveränt jobb i min källare:

http://www.gtabgrundteknik.se/index.html

Nettobetong levererade själva betongen.

50-70mm är förövrigt för lite. Det blir för lite marginal ovanför golvärmeslangen. 8-10cm ska det vara. Tyngden är ju inte mycket att fundera på - vi pratar ju om vertikala kraftert så snart betongen torkat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.