Hej!

Bor i ett hus med Husqvarna FTX-LV6 system från ca 1989. Flyttade in i huset hösten 2019. Har märkt ett oljud från motorn som eskalerat den senaste tiden. Just nu låter motorn som ett ljusrör med högspänning (om det säger er något) från att ibland ge ett mer ljust oljud/tjutande.

Börjar motorn ge vika? Har detta samband med den höga förbrukning av el som systemet drar?

Helt novis i området och emotser all input.
 
  • En dammig Husqvarna FTX-LV6 värmeväxlare öppnad med synlig motor och fläktdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre Husqvarna motor med specifikationsetikett, installerad i ett ventilationssystem, upplevs ha ökat oljud.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligtvis lagren som är slut, de brukar gå att byta.
Sök i forumet efter lagerbyte, det har varit uppe några gånger tidigare med bra guide på hur det går till. Lycka till
 
  • Gilla
Jackeee
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Troligtvis lagren som är slut, de brukar gå att byta.
Sök i forumet efter lagerbyte, det har varit uppe några gånger tidigare med bra guide på hur det går till. Lycka till
Tack!
Ska nog klara av detta...vet du var jag kan finna rätt modell av kullagret till min modell?
 
J Jeppson skrev:
När jag bytte på ett äldre aggregat så fanns nummer på lager när jag fick ut dom, köpte på ett företag i Täby men finns många återförsäljare.

Hör finns en som bytt [länk]
Toppen, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.