M
Stora ugnen i spisen blir alldeles för varm så brödet blir bränt, tänkte att det skall ju inte vara några problem bara att byta termostaten men hur jag än googlar så hittar jag ingen som har någon att sälja, enda sidan jag hittar säger att den utgått. https://www.nettoparts.se/shop/ugnstermostat-husqvarna-electrolux-52004p.html

Modellen är QSG6142-1W PNC: 9485575-03 Spisen är visserligen 15år gammal men funkar i övrigt och köksrenovering är planerad så det gäller att hålla liv i sakerna tills nya är på plats.

Det här borde ju vara en standardpryl kan det verkligen stämma att det inte finns någon ersättare alls?
 
A
M mnils skrev:
Stora ugnen i spisen blir alldeles för varm så brödet blir bränt, tänkte att det skall ju inte vara några problem bara att byta termostaten men hur jag än googlar så hittar jag ingen som har någon att sälja, enda sidan jag hittar säger att den utgått. [länk]

Modellen är QSG6142-1W PNC: 9485575-03 Spisen är visserligen 15år gammal men funkar i övrigt och köksrenovering är planerad så det gäller att hålla liv i sakerna tills nya är på plats.

Det här borde ju vara en standardpryl kan det verkligen stämma att det inte finns någon ersättare alls?
det går troligen hitta en ersättare
längden på kapillärröret och utformningen av bulben är av vikt

därefter är ju max temperaturen viktig tex 250C och med detta vinkelutslaget på vredet
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.