Kanske fel forumdel det här men jag testar…

Jag behöver nånting för att hålla fast en metallpinne vid transport, den är ca 12 mm i diameter. Jag hittade såna här redskapshållare men de är lite för stora, plus att jag behöver en variant som går att skruva fast. Jag har funderat på att spänna fast med gummiband men lyckas inte komma på hur… (ja, jag känner mig mycket trögtänkt just nu). Har ni några andra idéer eller förslag på hur jag ska gå tillväga?
Två grå plastredskapshållare för väggmontering, öppna för insättning av verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ungefär hur lång är pinnen, och vad vill du transportera den med?
 
Ett lite grövre rör att stoppa den. Vet ju inte längden.
 
Tack för förslag! Inser att jag missade en rätt viktig detalj. På bilden nedan syns en del av ett musikinstrument i nerpackat skick. Pinnen jag behöver hjälp med är den långa i mitten som sitter fast med gångjärn nertill (röda ringen). Vid transport vill jag på nåt sätt (helst så osynligt som möjligt) fästa pinnen även där pilen pekar.
 
  • Nedpackat musikinstrument med en lång pinne markerad med röda ringar och en röd pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L laseryxa skrev:
Vill du bara hålla fast den så går det ju att bara dra en spännrem runt det hela (nån stans mellan pilen å cirkeln)
[länk] - Shopping - Övrigt - Dekoration och Förvaring&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=CjwKCAiA6seQBhAfEiwAvPqu1yUhvkrnbJ8BCfUW_zJH4uHpqCfd8gn7DBMea0ZzsCq009Sp9niSUBoCiYYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Det har jag inte ens tänkt på! :oops::rofl:
Jag som brukar vara rätt praktiskt lagd annars…:crysmile:
 
Köp en kort, t.ex. som är till skidor finns ju med kardborreband och som flexar lite.
 
vad är det för instrument? xylofon?
 
M morr skrev:
Kanske fel forumdel det här men jag testar…

Jag behöver nånting för att hålla fast en metallpinne vid transport, den är ca 12 mm i diameter. Jag hittade såna här redskapshållare men de är lite för stora, plus att jag behöver en variant som går att skruva fast. Jag har funderat på att spänna fast med gummiband men lyckas inte komma på hur… (ja, jag känner mig mycket trögtänkt just nu). Har ni några andra idéer eller förslag på hur jag ska gå tillväga?
[bild]
nej nej har 2 redskapsset med 4st av den där model... kan vara tacksam att man fick dom gratis ^^ Dom har en tendens att "spotta" ut det dom håller fast
 
Gjorde så här. Fortfarande smått förundrad att jag inte har tänkt på det tidigare
En dörr spärrad med en knuten trasa runt handtaget som enkelt DIY-dörrlås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
laseryxa och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.