Igår fick vi äntligen vår stenskiva monterad i nya huset! Vi hade sen innan köpt en stor diskho från Grohe, när den nu skulle sättas på plats upptäckte vi att den var skadad. Oklart om det är en transportskada, skada från fabrik eller om det hänt här på bygget.
Jag har anmält till butiken vi köpte ifrån iaf i hopp om att lyckas reklamera och få en ny, men om de inte går med på det är mitt nästa steg att försöka få den reparerad.
Vad tror ni om möjligheterna att lämna in den till nån metallverkstad och rikta den och laga sprickorna?

Lite svårt att se på bilderna, men hela hon bågnar liksom ett par mm och den har spruckit i svetsskarven vid avrinningsytan på båda sidor..

Skadad diskho med böjning och sprickor i svetsen, i ett ombyggt rum med trävägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad diskho i rostfritt stål med synliga sprickor och böjning, under installation i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på skadan på en rostfri diskho med synlig spricka i svetsskarven och böjning av metallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skada på en rostfri diskhoskant med synlig spricka och deformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad diskho med sprickor vid avrinningsytan och bågning, på ett byggarbetsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på monterad diskho med synliga skador och svetsskador vid avloppsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sprickorna går att svetsa med en TIG, bågheten borde gå att få ut men frågan är om det är värt kostnaden för att någon annan ska göra det mot att köpa en ny?
 
Nej, den är skrot tyvärr.

Den kommer aldrig få samma ytfinish igen.
 
ARJU ARJU skrev:
Nej, den är skrot tyvärr.

Den kommer aldrig få samma ytfinish igen.
Hmm, ja jag är också rädd att ytfinishen inte blir den samma igen.. jävla piss! Får se vad butiken svarar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.