Hej!
Sitter som mest och läser så mycket jag kan i detta forum och på alla andra sidor jag kan hitta om vad man skall tänka på när man renoverar badrum. Hur man går tillväga, vilka märken, vad man gör först etc..
Blir bara mer och mer förvirrad!!
Jag har jättesvårt för att välja kakel till vårt badrum. Det är ett litet badru, 5kvm och alla snygga kollektioner som finns ute är för stora badrum.
Jag har sett på vissa foton att man har blandat kakel och putsade väggar. Jag tycker att det är jättesnygg och ger lite "liv" åt badrummet.
Är detta en bra idé?
 
Det är en bra idé om man tycker att det är fint. Rent tekniskt går det bra, om det var det du undrade.
 
jon_h skrev:
Det är en bra idé om man tycker att det är fint. Rent tekniskt går det bra, om det var det du undrade.
Tack Jon.
Det var precis det jag undrade! Nu skall jag bara fundera ut resten;-)
Var exakt börja man egentligen?? Budgeten är klar... det första badrummet är så gott som planerat hur det skall se ut.. Men hur kommer man igång? Har läst dina meddelande här upp om allmänt och så.. och alla dina kloka svar på frågor här på forumet.. Men om jag inte vet vad jag har material i badrummet idag? Är det bara att riva bort våttapeten och mattan och kolla?
Såå förvirrad, men förhoppningsvis klarnar det när vi börjar ;-)
Som tur är har jag bara hand om inköp och planering och min man har hand om själva arbetet. Tur det för han är såån pedant och jag är en slarver som vill ha det fort snabbt så jag kan fixa detaljerna ;-)
 
Mikael_L
IreneH skrev:
TMen om jag inte vet vad jag har material i badrummet idag? Är det bara att riva bort våttapeten och mattan och kolla?
Såå förvirrad, men förhoppningsvis klarnar det när vi börjar ;-)
Hur det ser ut under är det inte ofta man vet. Så antagligen är det inte någon större vits med att vänta om ni är klara med hur slutresultatet ska bli.
När ni rivt ur upptäcker ni ev skador som måste repareras, och sen ser ni också hur det är konstruerat. Då går det att avgöra om det måste förstärkas och välja lämplig metod.
 
Just precis. Återkom efter rivningen om något är oklart.

Men generellt, om det är en murad vägg är det lämpligt att putsa hela väggen, applicera tätskikt där det ska vara keramik och måla med våtrumsfärgsystem där det bara ska vara puts. Färgen ska överlappa in på tätskiktet under keramiken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.