Jag kör med Schneiders VP-2-dosor samt deras 1,5-dosa för eluttag (vill ha låga).

Ibland skall vägguttaget kombineras med t.ex. ett cat6-uttag eller en brytare, varför en flerfacksram hade suttit fint.
1,5-dosan kan kopplas samman med VP-2:an på alla möjliga sätt, men jag kan inte förstå hur man skulle ha användning för det.

Frågan är alltså om det finns flerfacksramar för ovanstående?
 
P
Jag har aldrig sett en flerfacksram för dubbla uttag. Tror det är så att vill man ha flera uttag tillsammans med annat så är det enkelt eller trippel uttag som gäller.

Men jag sett kopplingdistanser för vp2 dosor som gör avståndet större vilket gör att man kan ha två ramar tätt intill varandra.
 
Omformulerar mig lite.

Du kan ju annars köpa 3-5 facks ramar istället och nyttja infällda "låga" eluttag och sen tex ett data uttag jämte. Blir väl lite design skillnad men blir ju lika låga typ.
 
Redigerat:
M martinradbo skrev:
Jag kör med Schneiders VP-2-dosor samt deras 1,5-dosa för eluttag (vill ha låga).

Ibland skall vägguttaget kombineras med t.ex. ett cat6-uttag eller en brytare, varför en flerfacksram hade suttit fint.
1,5-dosan kan kopplas samman med VP-2:an på alla möjliga sätt, men jag kan inte förstå hur man skulle ha användning för det.

Frågan är alltså om det finns flerfacksramar för ovanstående?
Har du två 1,5 dosor bredvid varandra så måste du använda en liten distans för att koppla ihop dom så att de kommer ca 1 cm från varandra, då får du plats med två separata ramar bredvid varandra.
 
Elko plus har flerfacksramar för låga vägguttag, man sätter i distanser till apparater som vanligtvis använder 1-facksramar tex nätverksuttag eller strömbrytare
 
P
B Bessess skrev:
Har du två 1,5 dosor bredvid varandra så måste du använda en liten distans för att koppla ihop dom så att de kommer ca 1 cm från varandra, då får du plats med två separata ramar bredvid varandra.
Haha.. härligt trådlyft...
Tror nog att TS har löst problemet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.