Tänkte på söndag införskaffa mig ett stycket kap och gersåg. Köpstoppet temporärt upphävt :rofl:

Kör Makita 18v på övriga verktyg men just kap och gersåg är något jag vill köra nätdrivet. Kommer väl som alla andra maskiner inte användas dagligen utan lite då och då för olika projekt här hemma.
Sitter på lite presentkort hos Bauhaus och har kollat på dessa två
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-bosch-professional-gcm-8-sjl-g-sagbord

https://www.bauhaus.se/kap-gersag-hikoki-c8fshg-1100w-sagbord-015

Vad säger ni? Eller finns det någon annan bundle med bord hos Bauhaus ni heller skulle köpa för runt den kostnaden eller lägre kostnad? Motivera gärna svaren och inte bara "Köp Bosch" .

Tack snälla för hjälp! Trevlig helg.
 
Fördelen med Hikokin är att glidstängerna är monterade framåt, inte bakåt som på Bosch. Det gör att den kan stå närmare en vägg. Bosch verkar klara några millimeter grövre virke, iaf på snedden, men om man ligger så på gränsen bör man nog överväga en större modell ändå.
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Fördelen med Hikokin är att glidstängerna är monterade framåt, inte bakåt som på Bosch. Det gör att den kan stå närmare en vägg. Bosch verkar klara några millimeter grövre virke, iaf på snedden, men om man ligger så på gränsen bör man nog överväga en större modell ändå.
Tack för input. Just hur glidstängerna är placerade spelar faktiskt inte så stor roll (just nu).
Om du skulle välja mellan dessa två med bakgrunden ovan, vilken hade du valt då?
Såg att du nu editerat. Brukar Boschen komma till mycket bättre pris än detta?
 
H HM2020 skrev:
Tack för input. Just hur glidstängerna är placerade spelar faktiskt inte så stor roll (just nu).
Om du skulle välja mellan dessa två med bakgrunden ovan, vilken hade du valt då?
Jag var helt inne på att köpa en sådan Hikoki i höstas men fick Boschen för ett väldigt bra pris och jag har inte haft någon anledning att ångra mig.

Priset jag fick var en kombination av kampanjpris och prisgaranti, tror jag gav 3500 för Boschen.
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Jag var helt inne på att köpa en sådan Hikoki i höstas men fick Boschen för ett väldigt bra pris och jag har inte haft någon anledning att ångra mig.

Priset jag fick var en kombination av kampanjpris och prisgaranti, tror jag gav 3500 för Boschen.
Tack för bra info!
 
Såg nu att man får 500:- cashback från Bosch om man handlar för över 3500:- . Detta gör då valet enkelt? Köra på Bosch med bord.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.