Själv firar jag idag 5 år sedan jag skrev avtal med IP-Only, den 18 februari 2017 skickades avtalet in. Och de har aldrig tidigare varit närmre att leverera än nu, räknar med att surfa blixtsnabbt vilken dag som helst*

Så hur länge har ni väntat, någon som slår mina fem år?


*Uttalandet kan innehålla spår av ironi
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Har personligen väntat i tre år sedan vi flyttade till huset, men enligt grannarna är det ca tio år sedan kommunen övertygade grannskapet att inte bilda en lokal förening o gräva fiber utan istället vänta på det kommunala bolaget som skulle installera "om något år" :mad:

Även här är det "närmre än någonsin" och förväntas "inom ett år"
 
Lever ni utan internet under tiden?
 
A Andy78 skrev:
Lever ni utan internet under tiden?
Välkommen till Familjen Annorlunda 2022. Familjemedlemmar pratar med varandra och spelar analoga brädspel och annan offline lek. Socialtjänsten har försökt nå familjen flertalet gånger men deras mail kommer inte fram. Skolsyster är orolig för dotterns sociala utveckling hon har inte något Facebook konto.
 
  • Haha
  • Gilla
Juulis och 5 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Välkommen till Familjen Annorlunda 2022. Familjemedlemmar pratar med varandra och spelar analoga brädspel och annan offline lek. Socialtjänsten har försökt nå familjen flertalet gånger men deras mail kommer inte fram. Skolsyster är orolig för dotterns sociala utveckling hon har inte något Facebook konto.
Vad är analoga brädspel?
 
A Andy78 skrev:
Vad är analoga brädspel?
Var bara övertydlig för att eventuella kids of today skulle förstå att man inte spelar dem på ipad. (har faktiskt ett par digitala varianter av hederliga spel på paddan som är bra att ha med på resor, då lägger man paddan på bordet och kör typ som vanligt).
 
T TypRätt skrev:
Var bara övertydlig för att eventuella kids of today skulle förstå att man inte spelar dem på ipad. (har faktiskt ett par digitala varianter av hederliga spel på paddan som är bra att ha med på resor, då lägger man paddan på bordet och kör typ som vanligt).
Jag förstår vad du menar, jag var ironisk.
En kortlek och en såndär låda med 5 spel , shakck, backgammon, fem i rad etc är inte att underskatta.
Säger jag som just suttit på bygga hus en timme med min mobil och nu skriver detta från datorn.
 
  • Gilla
Lullejulle
  • Laddar…
MultiMan
Jag skrev på med IP-Only någon gång 2016/17. När det inte hänt något öht efter ca 3 år så lyckades jag byta kontrakt till lokala statsnätets företag som hade dragit igång planering för utbyggnad av stora delar av glesbygden. Jag trodde aldrig jag skulle få fiber, men de kom och satte fiberdosa för en månad sedan och fibern kommer grävas så fort det töar. Så jag har väntat i ungefär 5 år men med två olika. Känns väldigt bra att det äntligen blir av!
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Hos oss grävde de över tomten i slutet av sommaren 2020 och satte in dosan. Ett år senare skulle de ansluta till fibern som ligger på andra sidan vägen men de stötte på en sten. Nu, ett halvår senare, har de kommit på att de måste prova att borra bredvid stenen. Men de kan inte planera för var de ska prova att borra förrän det har tinat i marken...

IP-only är verkligen otroligt inkompetenta i allt de tar sig för - med undantag för att sälja och att ta in olika varianter av bidrag. Där verkar de vara rätt duktiga.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Finns en hel del skrivet om IP Only i andra trådar.
Men till att börja med var det en ledning som glatt gav sig in på landsbygdsmarknaden utan kunskap och trodde det bara vara att gräva kors och tvärs. Förstod inte komplexiteten med mängden avtal som krävdes och ingen som kunde kalkylera vilka kostnader det skulle innebära att bygga den typen av infrastruktur, trots stor bidragsdel.
Företaget bytte ledning (åtminstone delar av den) och strukturerade om företaget, så man har väl efter det försökt att skapa någon form av ordning. Men de brottas säkert med bidragsdelen utifrån ej fullföljda projekt.
 
Hej,

Jag söker efter 10gig men hittar inget står att BH fortfarande levererar 10gig men går ej att beställa? Har fiber ip-only varför kan jag inte ha 10gig?
 
anonymus33 anonymus33 skrev:
Hej,

Jag söker efter 10gig men hittar inget står att BH fortfarande levererar 10gig men går ej att beställa? Har fiber ip-only varför kan jag inte ha 10gig?
Beror väl på att dom inte säljer tjänsten?
 
A A-Man_08 skrev:
Beror väl på att dom inte säljer tjänsten?
Det står och dom gör reklam för sin 10 000mbps hastighet så det borde dom leverera
 
anonymus33 anonymus33 skrev:
Det står och dom gör reklam för sin 10 000mbps hastighet så det borde dom leverera
Och vad får du för alternativ om du fyller i din adress?
 
A A-Man_08 skrev:
Och vad får du för alternativ om du fyller i din adress?
100/100 250/250 500/500 1000/1000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.