Jag har 5st DCS-4602ev ifrån D-link som är 1080P, PoE-matade samt väderskyddade kameror på utsidan. Håller högkvalitet. Men de börjar kännas lite gamla. Jag skulle vilja ha kameror med 4K upplösning så bilden blir ännu mer krisp samt det blir lättare att läsa regnummer på bilar som kör in på min uppfart. Hade ju varit önskvärt med något som även har IR för känna av rörelse och inte pixelteknik. Exempelvis om solen går i moln så triggar min d-link att det har skett en rörelse. Där skulle IR-rörelse inte falskflagga. Sedan så skulle ju så klart en IR flagga falskt på djur och löv som blåser upp i kameran. Men de kan jag leva med. PoE matning är ju given. Batterier känns verkligen inte intressant.
Någon som hittat något som är bra? Bättre än det vanliga då. Väldigt viktigt med bra IR-ljus också. Så nattbilderna inte blir kalle anka. :)
 
Hikvisions kameror med Acusense analyserar väl direkt i kameran, ska kunna se människor och bilar.
https://ipcam-shop.dk/sv/acusense-270/

Tycker kamerorna håller riktig hög kvalité, och bryr mig faktiskt inte om någon kines skulle vilja spana på min ytterdörr.
 
  • Gilla
Robin_
  • Laddar…
Kendobendo Kendobendo skrev:
Sedan så skulle ju så klart en IR flagga falskt på djur och löv som blåser upp i kameran. Men de kan jag leva med. PoE matning är ju given. Batterier känns verkligen inte intressant.
Någon som hittat något som är bra? Bättre än det vanliga då.
Kolla Hikvision kameror med AcuSense teknologi.

"Integreringen av Hikvision Acusense i EasyIP 4.0-kamerorna och NVR-enheten kan filtrera falska larm med mer än 90% noggrannhet och samtidigt ge snabb respons e på reella hot. Acusense upptäcker människor och fordon och hanterar effektivt felaktiga larm, exempelvis regn eller löv. Med automatiserade strobe- och ljudvarningar kan Hikvision Acusense även avskräcka objudna gäster innan ett brott inträffar."

 
R Robin_ skrev:
Kolla Hikvision kameror med AcuSense teknologi.

"Integreringen av Hikvision Acusense i EasyIP 4.0-kamerorna och NVR-enheten kan filtrera falska larm med mer än 90% noggrannhet och samtidigt ge snabb respons e på reella hot. Acusense upptäcker människor och fordon och hanterar effektivt felaktiga larm, exempelvis regn eller löv. Med automatiserade strobe- och ljudvarningar kan Hikvision Acusense även avskräcka objudna gäster innan ett brott inträffar."

[media]
Tänkte att de skulle räcka med en vanlig Googlesökning för att få svar på lite kring den tekniken du tipsar om. Men de va inte riktigt så enkelt. Vet du om den tekniken kräver att man betalar månadsvis för den? Molnteknik? Kan man installera den lokalt? :)
 
Kendobendo Kendobendo skrev:
Tänkte att de skulle räcka med en vanlig Googlesökning för att få svar på lite kring den tekniken du tipsar om. Men de va inte riktigt så enkelt. Vet du om den tekniken kräver att man betalar månadsvis för den? Molnteknik? Kan man installera den lokalt? :)
Bildanalysen sker i kameran, ingen månadsavgift.
Om man inte är rädd för tjuvar som tar sig tid att skruva ner kameran, så är det enklast med ett minneskort i varje kamera.
 
M
Jag använder mig av D-links kameror. Har 5st 2330L som spelar in i HD med ir på natten. Är väl inte att jämföra med Axis modeller men okej kvalitet. Kan urskilja regplåtar på bilar i mörker på 10-12m avstånd. Kräver enbart ström och skickar feed trådlöst till routern. Naturligtvis ljud också. Pushnotiser vid upptäckt rörelse om man önskar det. Livestream till appen i telefonen såklart. Spelar in på internt minneskort men kan molnlagras också om jag fattat det rätt.

Tillsammans med 100W ledstrålkastare med däckare så är det INGET/INGEN som beträder tomten nattetid utan att det/den kommer med på film. Hade först en billig Kinakamera där jag fick med två pundare som gick in i trädgården och kände på dörrhandtaget en natt. Efter det körde jag linan ut med trådlösa Nexadäckare som tänder enskilda 100W led och annan belysning runt huset samt kameror.

Numera är det mest älgar, rävar, harar, katter och rådjur som jag får nöjet att bevittna nattetid. Hade ett tag ett tidningsbud som tyckte det var lämpligt att använda min trädgård som vändplan kl. 2.30 varenda natt. Skickade 3-4 mail till chefen på företaget utan skillnad. Skickade en filmsekvens från mina kameror tillsammans med ett pekfinger om polisanmälan med bifogad film, då upphörde det samma natt:)
 
Vulcan61
DS-2CD2142FWD-I. Har dessa och missnöjd med både ir rörelserna som löser ut sig typ hela tiden tex regn. Och night vision är sålig sikt på väldigt mörkt. Ha ni samma problem eller tips på båttre kameror. På dagtid år bilden bra. Men falsk larm är otroligt drygt. Ha ställt ner rörslesensorn till 20 utan resutat
 
P
Lånar denna tråd lite, Är det någon som vet om Reolinks Kameror funkar till Hikvisions nvrs?
Beställt ett gäng Reolink kameror och en Hikvision nvr men såg nu på reolinks hemsida att dem bara funkar till reolinks egna nvr?

Läser man på diverse webshoppar tex kjell https://www.kjell.com/se/produkter/...k-bullet-poe-utomhuskamera-5-megapixel-p62388 så står det att den kan kopplas upp på en nvr?.. Står heller inget på Dustins hemsida heller att den bara stöder reolinks egna nvr..

Fortsätter man googla så är det vissa som säger att de funkar och andra inte... så hur är det nu igentligen?
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Jag sitter också med 5st DCS-4602ev (men med en NVR (D-Link DNR-322L)). Mitt syfte är egentligen bara avskräckande, men det lyckas jag inte med - folk går runt huset lite då som då och vill gärna bifoga trevligare bilder till polisanmälningarna.

Jag är nog nöjd, teoretiskt, med utrustningen ovan. MEN håller fullständigt med om andras åsikter om att "Motion trigger" ger för många falsklarm - så Push är inget alternativ (dagtid pga solens varierande effekter och kvällstid pga flugor, vind, etc).

Jag lyckas inte heller ställa in kameran att ge en rimlig natt-bild på ett ansikte från ca 3 meters håll, gör ni andra det, tips?

NVR/DNR-322L är också teoretiskt bra - men Java/Plugin gör att den känns som en 90-tals produkt, hur är säkerheten? (måste gå via iExplorer...)

Uppgradering?
För mig skulle det räcka med 1-2 kameror, till befintlig NVR, för att även få vettig IR-bildkvaliteten, men vilken?

Hur har dina/andras tankar gått kring uppgradering?

Kendobendo Kendobendo skrev:
Jag har 5st DCS-4602ev ifrån D-link som är 1080P, PoE-matade samt väderskyddade kameror på utsidan. Håller högkvalitet. Men de börjar kännas lite gamla. Jag skulle vilja ha kameror med 4K upplösning så bilden blir ännu mer krisp samt det blir lättare att läsa regnummer på bilar som kör in på min uppfart. Hade ju varit önskvärt med något som även har IR för känna av rörelse och inte pixelteknik. Exempelvis om solen går i moln så triggar min d-link att det har skett en rörelse. Där skulle IR-rörelse inte falskflagga. Sedan så skulle ju så klart en IR flagga falskt på djur och löv som blåser upp i kameran. Men de kan jag leva med. PoE matning är ju given. Batterier känns verkligen inte intressant.
Någon som hittat något som är bra? Bättre än det vanliga då. Väldigt viktigt med bra IR-ljus också. Så nattbilderna inte blir kalle anka. :)
 
E EmilÖrn skrev:
Jag sitter också med 5st DCS-4602ev (men med en NVR (D-Link DNR-322L)). Mitt syfte är egentligen bara avskräckande, men det lyckas jag inte med - folk går runt huset lite då som då och vill gärna bifoga trevligare bilder till polisanmälningarna.

Jag är nog nöjd, teoretiskt, med utrustningen ovan. MEN håller fullständigt med om andras åsikter om att "Motion trigger" ger för många falsklarm - så Push är inget alternativ (dagtid pga solens varierande effekter och kvällstid pga flugor, vind, etc).

Jag lyckas inte heller ställa in kameran att ge en rimlig natt-bild på ett ansikte från ca 3 meters håll, gör ni andra det, tips?

NVR/DNR-322L är också teoretiskt bra - men Java/Plugin gör att den känns som en 90-tals produkt, hur är säkerheten? (måste gå via iExplorer...)

Uppgradering?
För mig skulle det räcka med 1-2 kameror, till befintlig NVR, för att även få vettig IR-bildkvaliteten, men vilken?

Hur har dina/andras tankar gått kring uppgradering?
Min erfarenhet av DCS-4602ev är att det är robusta och kompetenta kameror. Men ju mer åren går, ju mer saknar jag två saker framför allt. AI som kan se skillnad på en bil och en människa, eller varför inte moln som skymmer solen och inte triggar falska larm. Vidare skulle jag vilja ha 4K på kamerorna, eller i alla fall den kameran som filmar min uppfart så jag får med regplåtar tydligare på de bilar som får för sig att köra upp i min uppfart. Sedan skulle jag också gärna ha en kamera med LED-diod på altanen så man inte måste förlita sig på mörkerseendets svart/vita läge. Allt detta och mycket mer gås igenom av Tom Lawrence på Youtube i en nyligen släppt video. Jag är sugen på hitta något liknande av de som han har köpt.

Länk:
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
M
Jag har 3 olika modeller av d-link. 4st 2330 som jag tycker fungerar bäst. Håller med om sol med skuggor på dagarna och regn/snö nattetid som ger konstant triggning. Jag har bara pushnotis på kameran som sitter inne i garaget.
Jag har en 100W led-strålkastare som tänder när någon kommer in genom grindstolparna nattetid. Gör en hel del för kamerornas förmåga att ge en skarpare bild.
Annars finns det ju infraröda strålkastare att köpa, ingen som provat detta?
 
Hej!
Om folk gick runt huset på dagtid hade det inte varit ett problem - vad är dina erfarenheter av dina kameror och natten? På 3-4 meters håll behöver jag få ett rimligt "face shot" i ett total mörker. Tycker du att någon av dina D-link kan leverera på det? Tänker att det är mest nya kameror som har den möjligheten - här får jag inte DCS-4602ev att leverera tyvärr.


M Markarbetaren skrev:
Jag har 3 olika modeller av d-link. 4st 2330 som jag tycker fungerar bäst. Håller med om sol med skuggor på dagarna och regn/snö nattetid som ger konstant triggning. Jag har bara pushnotis på kameran som sitter inne i garaget.
Jag har en 100W led-strålkastare som tänder när någon kommer in genom grindstolparna nattetid. Gör en hel del för kamerornas förmåga att ge en skarpare bild.
Annars finns det ju infraröda strålkastare att köpa, ingen som provat detta?
 
M
E EmilÖrn skrev:
På 3-4 meters håll behöver jag få ett rimligt "face shot" i ett total mörker. Tycker du att någon av dina D-link kan leverera på det?.
Jag tror ingen kamera i prisklassen konsumentkameror kan det.
Nu har jag rörelsedäckare på 3 sidor av huset där jag har kameror så det är inget problem med ljuset. Har en kamera 3 m från ytterdörren och på den kan jag nog säga att jag kan identifiera personen ifråga som ringer på.
I totalt mörker så räcker inte kamerans ir-ljus speciellt långt.
Bifogar en bild från mitt garage där det sitter en d-link 2330 med ir. Det är totalt mörker i garaget, 5m från kameran till porten.
Svartvit övervakningsbild av ett garage i totalt mörker med ir-ljus, synliga cyklar och en stängd port.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har rörelsedäckare i garaget som tänder all belysning som i sin tur triggar kameran. Och då ser man ganska tydligt ett ansikte på 5m.
Övervakningskamera bild av ett garage med en motorcykel, cykel, dörr och rörelsedetektor i svagt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag kan tipsa om TP-Links Tapo C100/C200 som klarar i alla fall 5-7 m i totalmörker. Vi har kört med dem på jobbet ett tag kopplat till Motion-Eye i en server. De har galant filmat 1080p i totalt mörker. Om än med lite brus.
Här är en bild från en totalt mörkt rum precis nu
Svartvit övervakningsbild av ett rum fullt av elektronik och musikinstrument fångat i totalt mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mgranbom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.