Här är en egen tråd för alla som i Humorhörnan vill diskutera förekomsten av vissa hundraser i Stockholms förorter, hundars öronpositioner och en massa annat ointressant och humorbefriat. Välkomna!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Tokslut och 14 till
  • Laddar…
Jag har ingen hund. Verkar lite äckligt att gå runt och samla upp hundens bajs i en påse. Ser inte så fräscht ut när de lämnas kvar på marken.
 
Redigerat:
Ja, jätteäckligt när hunden ligger kvar på marken och ägaren går vidare med bajset. Jag håller med!
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Jag gillar kortbenta brukshundar. Alla sådana raser verkar dock komma efter två ggr hundras som är rädd för sin egen skugga i Stockholm.

Inte oväntat.
 
Jag har en kluven relation till hundar. Jag gillar dem rent generellt, men vill inte ha dem boende i mitt hem eller åkandes i min bil, och jag vill heller inte ha ansvar för dem. Och ja, jag har minst 10 års erfarenhet av att ha hundar i hemmet och bilen och medföljande på allt som fungerar.
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Jag har katt.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vår hund följer med när jag går på toa.
Den krafsar på dörren och vill in om jag "smitit in" ensam, med det är väl inte mer än rättvist?
Jag följer ju med och tittar på när hon kissar och bajsar. :oops:
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
harry73
Jag har ett hundliv, räknas det med?
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag har ett hundliv, räknas det med?
I den här tråden får man diskutera allt möjligt som inte hör hemma i Humorhörnan, eller är allmänt ointressant. Inte bara hundar och katter. Melodifestivalen, Olympiska spelen och liknande ointressanta saker går också bra. Eller aktier och räntepolitiken.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Man får alltså ta upp vilket ämne som helst så länge det inte är roligt, kioskvältarkoncept ;)
 
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag har ett hundliv, räknas det med?
Jag tror det, bara du tar med det du uträttat i en påse.
 
Eftersom det är en tråkig hundtråd, så passar jag på. Någon av hundägarna som rastar sina älsklingar på gatan utanför tycker att det är helt ok att deras hanhund pissar på vår brevlåda. Tyvärr är hunden så stor att den når att göra det på luckan som inte är tät och mina brev luktar illa.

Ni som gnällde över era elräkningar - vår decemberräkning var på 22 000 och stank hundpiss. Slå det om ni kan.

Det jag undrar är om man kan spraya något på lådan som hundar inte gillar. Någon "fy-spray" eller liknande som fanns mot katter (och nog inte funkade). Helst vill jag tårgasa hundägaren, men jag vet inte vem det är. Alternativet är såklart en vanlig ickepelarbrevlåda som sitter på stolpe, men jag vill helst ha en stor låda.
 
  • Haha
  • Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Eftersom det är en tråkig hundtråd, så passar jag på. Någon av hundägarna som rastar sina älsklingar på gatan utanför tycker att det är helt ok att deras hanhund pissar på vår brevlåda. Tyvärr är hunden så stor att den når att göra det på luckan som inte är tät och mina brev luktar illa.

Ni som gnällde över era elräkningar - vår decemberräkning var på 22 000 och stank hundpiss. Slå det om ni kan.

Det jag undrar är om man kan spraya något på lådan som hundar inte gillar. Någon "fy-spray" eller liknande som fanns mot katter (och nog inte funkade). Helst vill jag tårgasa hundägaren, men jag vet inte vem det är. Alternativet är såklart en vanlig ickepelarbrevlåda som sitter på stolpe, men jag vill helst ha en stor låda.
det finns nån sorts kemisk vargpiss som ska stoppa..har dock inte provat själv. annars håller jag med att det är ett ofog. ägaren ska hålla bättre koll än så. tidig morgon eller sen kväll lär de vara ute..det är bara att spana.
 
  • Gilla
Alexandra59 och 1 till
  • Laddar…
Illustration av en person som böjer sig ner och en hund som tittar på, med en pratbubbla innehållandes text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
zwennebanan och 8 till
  • Laddar…
Även den här tråden håller på att spåra ur, jag har skrattat åt flera inlägg, skärpning.
Protte
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.